Sinsen Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hei, jeg har installert en Cisco EPC3925 fra Get. Ytelsen trådet er rundt 70Mbps som forventet, men trådløst ligger den mellom 30-35. Ytelsestester antyder at ytelsen først og fremst er ustabil, med peaker opp mot 65, men snitthastighet er altså langt dårligere enn den bør være. Jeg har forsøkt det meste av ledige bånd, type kryptering osv. Get tilbyr å bytte ruter, men jeg har lyst til å sjekke her om noen har opplevd lignende problemer med dette produktet, og evt. løst det. Takk! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Googler man Cisco EPC3925 unstable, får man opp andre som opplever ustabilt wifi nett med den så det er nok sånn den er. Mulig du kan oppdatere firmware på den og se om det hjelper. Generelt så har nesten alle isp`er jeg har vært borti levert ut skrot. Ustabile nett og kort rekkevide er regelen snarere enn unntaket, og foretrekker å kjøpe eget utstyr fremfor bruke det de deler ut om det er mulig. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg mener ruteren er satt opp med 20MHz wifi kanaler som default. Hvis du ikke har så mange naboer i nærheten med trådløse nett, kan du forsøke å sette denne til Auto eller 40MHz og se om det hjelper. Mener å huske at webgrensesnittet ligger på http://192.168.0.1/ og at brukernavn/passord er "admin/admin" Bare vær oppmerksom på at ikke alt utstyr støtter 40MHz, og at hvis du har satt ruteren på "Auto", vil den stille seg ned på 20MHz dersom du kobler til slikt utstyr. Hvis du låser den på 40MHz vil ikke slikt utstyr klare å koble til i det hele tatt. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Takk for begge svar. Scriptgutten: Jeg brukte bandwidth wide, og passet på å være på en lite brukt kanal, men det hadde lite effekt på ytelsen. Ankh: Ja, jeg så dette, men jeg tok sjansen på å teste den, for å kunne kutte ut en boks, men du har nok rett, det blir for mange kompromiss. Jeg håpet å kunne teste oppgradert firmware, men dette ser ut til å måtte pushes fra ISP. Jeg har nå avtalt med Get at jeg leverer ruteren tilbake, og får et standard bredbåndsmodem i stedet. Takk igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå