Gå til innhold

Seagate Momentus HDD

JoKr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at Seagte har lansert en 5400rpm disk til bærbare, med disse fordelene;

- 4200rpm HDD strømforbruk

- 8mb cache!

- stillegående

- tåler juling

Link'er [direkte til produktside]

Seagte

X-bit labs review

Beste HDD for bærbar, i mine øyner!

Hvorfor er ikke denne nevnt tidligere?

Hvem selger denne i Norge?

Jeg har nevnt den et par ganger her i forumet (dagene etter den ble lansert) Søkte nå nettopp men fant ikke mine egne poster igjen. (rart, funker ikke søkefunksjonen skikkelig?) Jeg tror også barbara.no skriv litt om den i et lite avsnitt i en annen nyhetsartikkel om nylanserte disker fra Hitachi. Litt dumt siden jeg synes den fortjente en egen nyhetsartikkel.

Lenke til kommentar
Ble litt mindre fortryllet på Seagate sin HD etter jeg leste det som var nevnt hos Toms Hardware. Kanskje det ikke var så dumt av IBM og samarbeide med Hitachi med tanke på HDD'er?

De samarbeider ikke, IBM solgte ut all harddisk-brouduksjonen til Hitatch for å fokusere på andre produkter. Hitatch eier altså IBM's tidligere harddisk-fabrikker nå.

Lenke til kommentar

Ja, tenker spesielt på at Seagate sin HDD trekker mest strøm av de som var testet, vet ikke om det er kraftig motor, kvalitet eller mangel på dette som gjør at den har stort forbruk på idle. Men ytelsen virket jo ok, samtidig hadde det vært kjempe med en _rolig_ HDD i den bærbare.

Men selv har jeg bare positive erfaringer med Seagate (3,5") og det kjøper jeg alltid nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...