Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har møtt en helt fantastisk jente. Hun er rett og slett helt utrolig. Alt var helt perfekt fra dag 1.

Jeg har alltid vert litt usikker over meg selv, men når jeg er med henne får hun meg til å føle meg utrolig bra, rett og slett at jeg er verd henne.

Det er da problemet kommer. Jeg elsker å snakke med henne, uansett hvilke tid på døgnet det er så gjør det meg ingenting om hun skulle ringe eller sende en melding. Om hun vekker meg 10 ganger på en natt før jeg skal tidlig på jobb så gjør deg meg bare glad dagen etter.

Jeg hadde gjort alt for denne jenten. Hun er helt utrolig og hun fortjener bare det beste!

Siden vi møttes har vi brukt mange timer på hverandre hver dag. Vi sender bilde, ringer, skyper og webber når vi ikke har muligheten til å treffes (er litt distanse mellom oss).

Hun har ikke mange veninner, men veldig mange kompiser. Dette gjør meg ingenting, selv om hun har sagt at det er mangen av dem som har et godt øye til henne.

Hun er nå på hyttetur med 20-30 andre, altså en hel gjeng venner og bekjente. Jeg har sagt at hun bare skal kose seg så mye hun bare klarer og det mener jeg.

Det største problemet er at jeg har begynt å få svært usunne tanker om henne. Det siste jeg vil er å virke kontrollerende fordi jeg vil vise henne at jeg stoler helt på hun, siden vi har et ganske sundt og ærlig forhold.

Hvis jeg sender en melding, hva hun gjør på, om hun har det bra osv. tar det ofte flere timer mellom svar og jeg får korte svar tilbake. Hun sender ikke først og har alltid en dårlig unnskyldning på hvorfor det tok tid å svare. Hun virker rett og slett helt uinteressert i hva jeg har å si.

Det siste hun sa var at hun og to kompiser av henne har "knuffet" og "wrestlet" og kilt hverandre hele dagen, og dette har jeg alltid godtatt siden de har hatt et veldig nært forhold siden de var unge.

Siden vi møttes har vi sendt lange og fine god natt meldinger til hverandre og / eller ring. Jeg sendte en av de vanlige natta meldingene til henne for noen timer siden, og det tok henne 1 time og 40 minutter på å svare. Hun svarte med "God natt!".

Jeg er klar over at jeg kanskje overreagerer, men jeg syns det virker som det er noen ugler i mosen her, og det får meg til å tenke tanker som at hun er utro og alt det der selv om jeg, innerst inne ikke tror hun kunne funnet på å gjort noe sånt.

Det jeg vil dere skal svare på her er ikke å spekulere på hva greien er, men å hjelpe meg til å få vekk disse usunne tankene. Jeg er alt for glad i henne til å ødelegge noe.

Jeg har sagt til henne det at hvis hun føler det er noe i vårt forhold som ikke funker så må hun si i fra med en gang. At hvis hun får følelser for en annen at hun skal si det til meg, fordi, helt ærlig så hadde jeg latt henne gå hvis det hadde gjort henne lykkeligere. At hun er glad og lykkelig betyr alt for meg, til og med mer enn mine egne følelser.

Er det noe hjelp å få her?:\

Anonym poster: 02a9485d6ebc79632deec894c4c3f8ea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner følelsen og vet at slike tanker kan fort bli ødeleggende for begge parter. Mitt råd er at du legger fra deg meldingene, stikker ut med noen venner og finner på noe annet enn å tenke på hva hun gjør, hvem hun er med osv hele tiden. Hun er opptatt med venner og da må du klare å slappe av og la være å tenke at hun er utro fordi hun bruker lang tid på å svare på meldinger. Jenter misliker masete gutter, så jeg syns du skal ta det rolig og vente til hun kontakter deg igjen uansett hvor mye du vil sende flere meldinger til henne. Det høres ut som om dere er glad i hverandre, så da har du vel i bunn og grunn ingenting å bekymre deg for om du stoler på denne jenta?

Lenke til kommentar

Har vært i akkurat samme posisjon som deg. Skulle nesten trodd det var jeg som hadde skrevet det.

For all del, ikke gjør som meg. Jeg ble kanskje litt for innpåsliten og "lot hun ikke kose seg" som hun kalte det. Det gikk til helvete. Beste jenta jeg noen gang har vært med. Ta det med ro, ikke mas. Det er kanskje ikke alltid hun sier meldingen med en gang eller har tid til å svare. Er jo ikke alle som konstant har mobilen oppe når man er på fest/ hyttetur/ ish.

Lenke til kommentar

Mitt beste tips er å ikke mase, hvis du er alltid den som sender meldinger og ringer, og du får en liten setning tilbake ville jeg roet kraftig ned på meldingene. Det er utrolig slitsomt å få veldig mange meldinger hvis man egentlig ikke har noe å snakke om, og hvis hun er litt lunken til opplegget fra før så vil ikke "masing" hjelpe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg forstår godt hvordan du føler det. Du er ikke en kontrollfreak av en kjæreste som lider av misunnelse. Du vil bare at hun skal forstå hvordan det føles for deg slik at hun skal respektere deg med å vise verden at du er den eneste som skal få lov til å ta på henne (satt litt på spissen) kysse henne, og elske henne, fordi du kan, fordi du er kjæresten hennes.

Et sunt forhold baseres på det å stole på hverandre men i begynnelsen av et forhold hjelper det ikke bare å si "du kan stole på meg" men man må også vinne tillit med å vise det.

For noen år siden var jeg akkurat som henne, helt til en dag kjæresten min satte seg ned med meg og forklarte meg på en litt streng måte at et sånt forhold ville han ikke ha. Han ville ikke være sammen med en jente som ikke kunne sette grenser. Han ville ikke dele meg med noen andre gutter og når jeg tenkte meg om så var ikke det så gøy å tenke på ham med en annen jente på fanget sitt.

Et lite tips til deg er å ikke mase med meldinger. Det er viktig at du har ditt eget liv også, hvor ikke alt handler om henne. Hun skal være den eneste kvinnen for deg men pass også på å holde fast på de gode vennene dine ;) lykke til !

Lenke til kommentar

Ts, helt seriøst, slutt å være så jævlig klengete og masete. Et forhold skal ha likevekt av investering (optimalt litt mindre fra deg), hvis denne balansen forskyves grovt, som det åpenbart virker å ha gjort i dette tilfelle, går det til helvete. Du gir dama inntrykk av at livet ditt ikke handler om noe mere enn å drømme om henne, det dreper attraksjon og ettersom at hun kan velge og vrake i haugevis av andre dudes, kan det gå lynraskt før du er byttet ut med det bedre.

Lenke til kommentar

Dette høres veldig usunt ut. Når du glemmer deg selv i alt dette og det gjelder KUN henne, så går det som regel dårlig. Du må være deg selv - være den hun ble glad i, og ikke endre deg til at hun kun er det du lever for. Det blir ALT for krampaktig.

Pust, la henne få fred, gjør noe med kompiser osv ... så får du se hvordan det blir framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...