Eriksendrul Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hei jeg kjeda meg litt og titta rundt på komplett etter skjermkort ( har nettop kjøpt nytt selv men tenkte og se hva som er ute på markedet om dagen ) Så snublet jeg over disse kortene http://www.komplett....ku=757651#extra og http://www.komplett....ku=761885#extra Hvorfor er et kraftigere 2 gb kort nesten 200 kr billigere en et svakere 1 gb kort ? Og hvorfor har et 1 gb kort 4.5 GHz i klokkehastighet og et 2 gb kort 1.6 GHz ? Har "low profile" og klokkehastighet alt og gjøre med de 200 kronene forskjell ? 200 kr er ikke mye penger , Men når kortene koster under 1000 kr så er 200 kr en stor prisforskjell når grunnprisen er såpass lav. Lurer på hva forskjellen er på korta og hvorfor prisforskjellen er så stor. Skal ikke kjøpe noen av dem men sikkert kjekt og kunne Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Kan starte med at det dyrere kortet har GDDR5 mot DDR3 RAM på det billigere kortet. Det er grunnen til at kortet med 1GB har 4.5 GHz mot 1.6 GHz på kortet som har 2GB RAM, GDDR5 er ganske enkelt raskere enn DDR3. De tallene der er med andre ord hastigheten på RAM delen og ikke skjermkortet i sin helhet. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Kan starte med at det dyrere kortet har GDDR5 mot DDR3 RAM på det billigere kortet. Det er grunnen til at kortet med 1GB har 4.5 GHz mot 1.6 GHz på kortet som har 2GB RAM, GDDR5 er ganske enkelt raskere enn DDR3. De tallene der er med andre ord hastigheten på RAM delen og ikke skjermkortet i sin helhet. takk for svar , Jeg så nemmlig ikke at det sto ddr 3 på det ene siden jeg hadde så mange skjermkort oppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå