Gå til innhold

Automatisk keypress fungerer dårlig i google street view

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde lyst til å lage en slags motsatt timelapse (heter vel egentlig ikke det) ved at jeg tar mange skjermdumper av nettleseren etterhvert som jeg klikker meg fremover i google streetview.

Dette har jeg gjort:

• Setter opp Irfanview til å ta opp skjermbildet (keypress Ctrl+F11, som alltid fungerer)
  • I nettleser: Plasserer visninga av på ønsket sted og retning. Pil opp på tastaturet gjør at visninga flyttes fremover.
  • Lager en enkel VBS fil med en eviggående løkke som veksler mellom å emulere tastetrykk Ctrl+F11 (Irfanview lagrer skjermkopi som bilde) og pil opp (beveger seg fremover i street view). Det er naturligvis lagt inn gode tidsforsinkelser imellom begge "tastetrykkene".

Problemet er bare det at ca hvert sjette "tastetrykkk" blir registrert korrekt i Street view i nettleseren (dvs at visninga beveger seg fremover). Dette har jeg testa både med IE og Firefox, med identisk resultat.

Dette ble ganske kjedelig, da jeg hadde tenkt å la PC'en stå natta over og samle inn skjermkopier sånn at jeg senere kunne sette bildene sammen til en filmsekvens.

Har en misstanke om at varigheten til "tastetrykket" er for kort til at det blir registrert hver gang.

Kan forøvrig nevne at samtlige reelle tastetrykk med pil opp registreres korrekt hver gang. Dvs, det funker fint å gjøre dette manuelt.

Det er gjort på to uavhengige PC'er med samme resultat.

Noen tips hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...