Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bytte hovedkort etter formatering

Anbefalte innlegg

Har en gammel pc jeg skal formatere og cd spilleren fungerer ikke og den har SATA koblinger og jeg har ingen andre jeg kan ersatte den med og det er ikke ide kontakter i hovedkortet, går det da an å bytte hovedkort og bytte tilbake igjen etter formateringen og installering av nytt operativsystem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP bruker vel i utgangspunktet generiske drivere - så det hadde nok fungert det.

Med forbehold om at det er en mulighet for at XP leser HK og innstallerer mer spesifiserte drivere under OS-installasjon.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd 4 forskjellige guider om hvordan jeg skal få dette til, lastet ned programmet som var i guiden til exonum og der hengte alt seg bare opp og resten er dårlige forklarte guider som ikke forteller meg en eneste fornuftig ting.

Kan noen komme med en ordentlig og lett forklart guide?

Lenke til kommentar

Prøver med ett annet program, LC ISO Creator, og når jeg har valgt CD plasseringen så trykker jeg på " Create " ISO så kommer det opp ett til vindu der det står lagre som, men jeg får ikke lagret, hva skal jeg gjøre nå? Beklager all postingen men er jævla stressa nå

Endret av Drugstar Genius
Lenke til kommentar

Ja det er den jeg bruker nå, men den andre er den jeg formatere og instalere OS med USB. Men har en anelse om att det kan være noe tull med cd plata mi siden etter jeg har prøvd IMGBURN er dette den 6 forskjellige iso programmet jeg prøver.

Har du prøvd nLite? Brukte det da jeg slipstreamet XP for installasjon på et X79 HK, gikk fint som bare det. Og jeg brukte WintoFlash for å få det nye XP over på en USB stikk, hadde ingen problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...