Gå til innhold

Er kabinettet defekt, eller er det bare jeg som surrer?

Anbefalte innlegg

Hey folks! Tittelen sier vell det meste. Jeg har holdt på med et pc prosjekt nå i de siste månedene, og har gått stortsett ganske bra, inntil nå. Idag skulle jeg bare teste pcen, og det eneste som funket på kabinettet var på-knappen. Jeg har AplusCase Touch CS-777. Alle funksjonene fungerte fint før, men nå fungerer kun på-knappen! Jeg har ikke tuklet med noe spesielt, ikke noe som jeg vet om i hvertfall. Det har seg slik at når jeg pirker litt på molex kontakten mellom strømforsyningen og kabinettet, så begynner alle viftene å gå på fullt, men når jeg stikker den helt inn, så lyser kun knappene, uten funksjon.

Hva er det som er galt?

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er typisk att du kan ha dradd ut kablene til frontpanelet, kan også være koblingsbrudd eller løse kabler etter som du sier att hvis du pirker litt på molex kontakten og forskjellige funksjoner slår seg av eller på ved berøring. Så du burde lete litt etter løse kabler. Sjekk att alt sitter :)

Lenke til kommentar

Det er typisk att du kan ha dradd ut kablene til frontpanelet, kan også være koblingsbrudd eller løse kabler etter som du sier att hvis du pirker litt på molex kontakten og forskjellige funksjoner slår seg av eller på ved berøring. Så du burde lete litt etter løse kabler. Sjekk att alt sitter :)

Hei! Takk for svar!

Jeg har tatt ut absolutt alle kabler ut av pcen og koblet dem om igjen. Samme problemet gjelder. Har også sjekket kablene som sitter på selve kabinettet, men alt ser ut til å være greit. Jeg fikk en venn over og han sa at det kan være at strømmen blir fordelt dårlig. Kan det være det?

Lenke til kommentar

Det virker jo rimelig åpenbart at det er dårlig kontakt på nevnte molex, når du dytter den helt inn sitter sikkert en av pinsene løst og gir da enten ikke nok strøm eller kun på en av lederne

Hei! Takk for svar! :)

Jeg hadde en ekstra molex kontakt slengende rundt (ny), men den fungerte heller ikke :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...