Gå til innhold

STEAM - gjenopprette gammel konto!

Anbefalte innlegg

Skjønner vitterlig ikke hvorfor dette er noe å gå å irritere seg over.

Greit nok at dette oppleves som tungvindt for alle som må igjennom denne prosessen, men alternativet er tross alt ikke bedre (Miste kontoen til en vilt fremmed som vet litt om deg, f.eks via forum som dette). Trådstarter har ikke gjort noe FEIL, det er hverken han eller steam sin feil. Slike ting skjer med alle, og det er slitsomt å rydde opp i det. Men man skal være glad for at de har slike systemer, så hvem som helst ikke kan få tatt over en konto du har brukt mange tusen på.

Ja, Steam Support er litt treige, men de får iallefall jobben gjort. Så får du bite i det sure eple å la de dagene du ikke kan spille spillene dine gå, også være glad for at det er noen som kan hjelpe deg med å få dem tilbake, uten at det går til en vilt fremmed.

Så du mener at når han ikke har passet på og ha gyldig e-mail til et produkt han har brukt penger på ikke er han sin feil ? Regel nr 1: Ikke del passord,brukerinformasjon med noen som helst ( Altså, Ta vare på passord og innlogningsinfo selv)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner i hvert fall, atter en gang, at jeg er i ferd med å bli gammel... Kjenner at jeg setter bremsene på like ofte som teknologisk utvikling fascinerer meg. Hele poenget mitt er var i bunn og grunn å blåse av litt... steam(!) for at jeg ikke kan gjøre som før. Da selvsagt alt var mye bedre, og man installerte et spill som var fullt og helt egen eiendom, uten spørsmål om noe som helst. Alle spill fantes kun fysisk, og man kunne selv velge om man ville gå inn på offisielle sider og patche. RPS har hatt et par gode refleksjoner rundt dette med å gradvis "miste" eierskap gjennom økt digitalisering.

Kom på her forleden at det ikke var lenge siden det var vanlig å si "i går var jeg inne på internettet, hvor jeg leste en interesssant artikkel..." Fullstendig utdatert allerede.... :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at når han ikke har passet på og ha gyldig e-mail til et produkt han har brukt penger på ikke er han sin feil ? Regel nr 1: Ikke del passord,brukerinformasjon med noen som helst ( Altså, Ta vare på passord og innlogningsinfo selv)

Jeg mener at det er da vitterlig ingen vits i å gå til angrep mot en person fordi han glemte passordet sitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg mener at det er da vitterlig ingen vits i å gå til angrep mot en person fordi han glemte passordet sitt.

Det var vel et motsvar på trådstarters angrep på Steam.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner i hvert fall, atter en gang, at jeg er i ferd med å bli gammel... Kjenner at jeg setter bremsene på like ofte som teknologisk utvikling fascinerer meg. Hele poenget mitt er var i bunn og grunn å blåse av litt... steam(!) for at jeg ikke kan gjøre som før. Da selvsagt alt var mye bedre, og man installerte et spill som var fullt og helt egen eiendom, uten spørsmål om noe som helst. Alle spill fantes kun fysisk, og man kunne selv velge om man ville gå inn på offisielle sider og patche. RPS har hatt et par gode refleksjoner rundt dette med å gradvis "miste" eierskap gjennom økt digitalisering.

Kom på her forleden at det ikke var lenge siden det var vanlig å si "i går var jeg inne på internettet, hvor jeg leste en interesssant artikkel..." Fullstendig utdatert allerede.... :hmm:

Og der fikk du plutselig så altfor mye mer sympati fra meg enn fra tidligere innlegg ;) (Mao helt enig, savner de "gode gamle dager" selvom jeg er en liten steam-fanboy)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Og jeg vil alltid stå på barrikaden og påstå at det på ingen måte kan være min feil at jeg som konsument tvinges inn i en modell hvor jeg er nødt til å få godkjenning fra en ekstern aktør hver gang jeg skal benytte et produkt jeg eier. BASTA! Det blir jo helt absurd, når jeg faktisk har brukernavn og passord intakt, det eneste jeg har "glemt" var altså å oppdatere kontakt e-post adressa mi til steam, mens jeg var godkjent, og det på et tidspunkt hvor steamguard enten ikke fantes ennå, eller at jeg aldri hadde hørt om/visste at dette kom til å bli nødvendig i framtiden? Ergo, å si at det blir "min feil" er og blir tåpelig uansett hvordan du vrir og vender på det.

En annen fiffig detalj: Hvis det er slik at steam/steamguard er smart nok til å gjenkjenne at jeg sitter på en ny pc (som ikke har cookies e.l.) hvorfor i hel..... kan man ikke da samtidig umiddelbart fastslå at den nye pc-en befinner seg på akkurat den samme, faste IP-en som før, og at dette kan brukes som en alternativ verifisering til kodeord på e-post? Det krever praktisk talt ingenting ekstra å legge inn en autotracker/gjenkjenner på slikt, så langt jeg kan forstå.

Lenke til kommentar

Joda, det er jeg fullt klar over, men det er ikke svindlernes feil at distributørkjempene lar kundene lide i stedet for å risikere noe svinn som de fullt ut er i stand til å dekke gjennom alternative og langt mer brukervennlige sikkerhetsmetoder. Hvis man drar den ordentlig langt, kan det sammenlignes med curfew, eller portforbud, hvor alle borgere pålegges å holde seg innendørs etter et visst klokkeslett for å unngå kriminalitet, ellers kan man bli pågrepet uten grunn.

Lenke til kommentar

Der tar du desverre feil. Hvis steam lar et stort hull holdes åpent(IP kan lett spoofes f.eks.) vil det misbrukes til det maksimale av ymse russere for å bygge en giantisk base av steam-kontoer(dette var vanlig før Steam trappet opp sikkerheten) som senere selges over e-bay, fuske-sider e.l. Du må huske at mange har Steam-kontoer til verdier av titusener av kroner(Værste er at det ikke nødvendigvis betyr mange spill, det kan være et lavt konto-nummer. Solgte selv en 4-sifret konto til 2,000 kroner for en stund tilbake), noe svindlere/hackere tar i mot med et smil.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Sorry, var nok for utydelig i forhold til hva jeg mente - når jeg snakker om sikkerheten, er det ikke konto-hacking/hijacking jeg har i tankene. Snarere tenker jeg på f.eks muligheten av å installere et fysisk spill, og få valget mellom å registrere produktet via steam eller la være. - Det er jo mulig å spille steam-spill offline (ennå - tror jeg?) men det krever fremdeles at de først godkjennes via steam-id/konto, noe som også medfører at du kan miste tilgangen til noe du eier dersom du glemmer bruker/passord eller mister tidligere e-mail.

Lenke til kommentar

Sorry, var nok for utydelig i forhold til hva jeg mente - når jeg snakker om sikkerheten, er det ikke konto-hacking/hijacking jeg har i tankene. Snarere tenker jeg på f.eks muligheten av å installere et fysisk spill, og få valget mellom å registrere produktet via steam eller la være. - Det er jo mulig å spille steam-spill offline (ennå - tror jeg?) men det krever fremdeles at de først godkjennes via steam-id/konto, noe som også medfører at du kan miste tilgangen til noe du eier dersom du glemmer bruker/passord eller mister tidligere e-mail.

Men så er det bare å sende bevis på at du har kjøpt et spill, til steam support. Så vips har du kontoen tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...