Rusher Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Skal migrere over fra WHS 2011 til WS 2012 Essentials. Tenker tanken på å bruke ESXI, så kjøre WS2012. Men hvor mye ytelse vil man tape på dette? Denne vil fungere som VPN,Printerserver,Backup,NAS. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Det høres meget flott ut! Tenkte tanken å kjøre det virtualisert, nettopp pga enkelheten ved å flytte det videre ved senere anledning. til kraftigere hardware Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det er ein av fordelane med virtualisering Men skal du bruke det til mykje tyngre oppgåver så er ytelsestapet på 1-10%. Det varierer veldig. Eg ville virtualisert det meste uansett. Alternativet er å bruka Jails eller OpenVZ. Då har du framleis native ytelse, men det er meir virtualisering av "miljøer". Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Det er ein av fordelane med virtualisering Men skal du bruke det til mykje tyngre oppgåver så er ytelsestapet på 1-10%. Det varierer veldig. Eg ville virtualisert det meste uansett. Alternativet er å bruka Jails eller OpenVZ. Då har du framleis native ytelse, men det er meir virtualisering av "miljøer". Er det noen andre fordeler jeg burde vite om? Jeg tenkte gjøre det minst like mye for læringens del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå