RemiM2 Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Er det en måte å få bedre ping mens andre på nettverket streamer på f.eks Netflix? F.eks at routeren prioriterer datapakkene som skal til min PC slik at de kommer raskere frem, mens det fortsatt kommer datapakker til de andre på nettverket, bare litt senere? (At pakkene kommer litt senere for streaming vil jo ikke ha så mye og si, så lenge de kommer så og si kontinuerlig) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Problemet med QoS er at det ikke fungerer all verden for innkommende trafikk. Prioriteringen skjer enten ved å senke båndbredden inn eller ved å prioritere trafikktype ut. Eksempel på god QoS er en router med Tomato firmware: http://forums.sourceop.com/threads/115596-QoS-How-to-get-a-better-Gaming-WAN-Experience Når det gjelder Netflix så går det an å sette kvalitet på overføring. Dette gjøres på onlinekontoen til brukeren. Hvis man senker denne til godt under max tilgjengelig båndbredde (på ditt bredbånd) vil man beholde en anstendig ping. Lenke til kommentar
RemiM2 Skrevet 2. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2013 Problemet er at routeren min ikke engang støtter QoS (fant det up nettop). Hvis hastigheten på nedlastning/streaming er under maks hastighet vil ping alltid da være bra? Har 2mbit linje ned, og så på routeren sin totale nedlastning og den lå på ca. 260kbyte. Dette er under maks (maks er ca. 400kbyte) men fortsatt >700 ping til google.com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 2Mbit = 250KByte Du makser med andre ord linjen. Jeg vil si at 2Mbit er for lite til å kjøre Netflix og bevare god ping. Man bør ligge under 1Mbit belastning for å bevare anstendig ping (innen +50ms). Lenke til kommentar
RemiM2 Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 2Mbit = 250KByte Du makser med andre ord linjen. Jeg vil si at 2Mbit er for lite til å kjøre Netflix og bevare god ping. Man bør ligge under 1Mbit belastning for å bevare anstendig ping (innen +50ms). Løste det med å opprette enda ett nettverk som er limitert til 1800kbit som kan brukes til netflix og sånt, og ett annet til å spille på. Funker ganske bra så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå