theobvious Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Nei aldri hørt om det tilfelle det er bare litt mere praktisk og kjøpe det kortet. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Da bestiller jeg det oppsette pluss netteverksgreia imorra Gleder meg, første gangen jeg bygger en pc. Tusen takk for hjelpen ALLE sammen! Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Hva slags internetttilkobling har du inn i huset og hva slags router har du? Dette har gjerne betydning for hva slags nettverkskort du bør kjøpe til PCen. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Oops glemte en ting, trenger et kabinett der det går lysende vifter og lysende ting. Hvis noen hadde funnet et kabinett og de lysende greiene hadde jeg blitt glad Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 I lista di var det lysende kabinett.......... Vist du syntes det er litt snaut så kan du kjøpe en ekstra vifte senere Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Okey, men hva er fordeler eller ulemper med vannkjøler? Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 fordel: kald pc som betyr at du kan klokke mere ulempe: du kan ikke flytte så alt for mye på pcn for vannet kan kanskje renne ut og det er drit dyrt. Jeg gidder ikke engang og gå inn på det. (tar for lang tid) Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Men er det ikke litt for lite strømforsyning? Likte heller ikke kabinettet Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Du kan jo evt ta det her med rødt lys. Enda billigere og flott? Evt bare finn det du liker selv. Strømforsyningen holder, men skal du ha mere effekt for eksempel denne her som er på tilbud til 585,-. Den har avtagbare kabler som er en fordel. Endret 3. mars 2013 av jornboss Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Fant nettopp en gammel pc skjerm,tastatur og mus. Trenger da ikke noe av det, kan du lage en DRIIT bra liste til 7k? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 LOL bare tuller du nå eller? Du har jo DRIIT bra liste som flere av oss har kommentert Hva er det som er problemer med listen du har? Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg kan få en bedre liste til 7k uten skjerm. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Noen som kan lage en liste til 7K? Har ingen problemer med lista men jeg har lyst på en sterkere liste til 7K, den andre lista var 6K, 7K med skjerm! Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Kan gjerne prøve jeg. Du tenker du vil beholde kabinettet i lista? Da ville jeg beholdt det du hadde der, kastet ut skjermen, og byttet ut skjermkortet med dette. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Kan gjerne prøve jeg. Du tenker du vil beholde kabinettet i lista? Da ville jeg beholdt det du hadde der, kastet ut skjermen, og byttet ut skjermkortet med dette. Vil PC-en da takle BF3, crysis 3 og alle de andre nye spillene på ultra? Lenke til kommentar
theobvious Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Det vil det nok klare fint ja men på litt lav fps;) Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Unnskyld, hva er fps? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Frames per second, altså bilder per sekund. Rimeligere maskiner, og konsoller, ligger typisk rundt 30 bilder i sekundet, mens mer fancy greier nærmer seg (eller passerer) 60. Her er en sammenligning på Anantech med kortet jeg foreslo (GTX 670) og kortet du startet med (HD 7850). Hvis du blar ned til Battlefield 3 ser du for eksempel at på ultra på 1920x1200 vil du med førstenevnte få 63 bilder i sekundet, mens AMD-kortet gir deg bare 33 bilder i sekundet. Nå er det selvsagt en ganske urettferdig sammenligning, med tanke på at GTX 670 koster dobbelt så mye, men da får du i det minste en pekepinn på hva du får for pengene. Legg også merke til at i enkelte spill, som for eksempel Skyrim, er forskjellen mye mindre, og absolutt ikke verdt pengene. Crysis Warhead er tungt for begge kortene, men det er fortsatt langt mer spillbart på det dyre. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Hvis jeg tar det kortet, er det noen andre komponenter som jeg kan ta billigere, uten at jeg merker den blir tregere? Må ha noe billigere av annet, har bare ca. 8k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå