Gå til innhold

billig prosessor

Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er typisk en forskjell på 10-20% i Celerons disfavør i forhold til en Pentium 4 med samme klokkefrekvans. Å si at man blir kjørt ringer rundt, det er å ta i for kraftig. Men jeg er enig i at man nok får mest for pengene ved å velge en AMD prosessor.

Lenke til kommentar
takker for svar! Går vel for en xp2500 da... Til en kamerat. Det viktigeste for han er antall mhz, men jeg får prøve å overtale han om at xp2500 er en bedre prossesor. xp2500 barton kjøres på et vanlig socket a HK eller tar jeg feil nå?

AMD XP2500 kjøres på hovedkort med socket a. Du må bare sjekkke at de støtter 166 MHz (333MHz effektivt) Front Side Bus. Stort sett alle nye hovedkort gjør det nå, men gamle kort stopper gjerne på 133/266MHz.

Du får unngå å fortelle kameraten din at XP2500+ kjører på 1.83GHz da :D

Lenke til kommentar
Det er typisk en forskjell på 10-20% i Celerons disfavør i forhold til en Pentium 4 med samme klokkefrekvans. Å si at man blir kjørt ringer rundt, det er å ta i for kraftig. Men jeg er enig i at man nok får mest for pengene ved å velge en AMD prosessor.

10-20% ?? Mja ... det vil variere. En del tester (tester som omfatter "streaming" av store datasett) som ikke benytter caching i stor grad, vil forskjellene være rundt på det nivået.

I mer real-world tester, hvor Celly'n står opp i mot en P4-C med 800FSB og HT, sliter Celly'n bigtime. Tomshardware har bla. overklokka en Celeron 2.0Ghz til 3.0Ghz (600FSB) og selv da var det en god del "tester" hvor P4 på 2.0Ghz tok Celeron'en.

Men til kontorbruk duger den ... (da duger alt. ... alt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...