WorkingWork Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hei. Jeg ser etter en leiligheten i et rolig strøk i Bergen. Noen tips til bydeler som jeg bør søke meg til da og hvilke som jeg bør holde meg unna? Prisklasse spiller ingen rolle. På forhånd takk Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Laksevåg er da ganske bråkete. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Det finnes vel rolige strøk i alle bydeler, men Fana må da være blant den roligste bydelen, særlig om du kommer deg ut mot Fana Kirke. Da bor du riktig nok nærmest på landet, men det er ikke så alt for lite sentralt heller. Lenke til kommentar
Snøfrisk Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Bur i Årstad bydel og syns det er ganske rolig der også igrunn. Altså, det er blokker og folk tett på, men rolig er det. Mange småbarnsfamiliar og litt studentar og eldre. Men det kan nok variere innad i bydelane. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hvor nært byen/sentralt vil du bo? Hvor skal du jobbe/gå på skole etc? Utover sandviken er ganske sentralt, men ikke særlig rolig. Masse studenter i leiligheter her som gir endel støy, spesielt i helger. Områdene jeg ville holdt meg unna (om prisen ikke har betydning), er Laksevåg, Solheim Nord/Sør (Østsiden av Løvstakken), og spesielt Melkeplassen og Slettebakken. På Fantoft er det en studentby. Ville kanskje anbefalt et sted rundt Nordåsvannet et sted. Steder som Fyllingsdalen/Bønes, Nordås, Nattlandsfjellet er relativt rolig. Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Kalfaret Endret 2. mars 2013 av fredrikba Lenke til kommentar
drz Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Hvis du har lyst til å bo sentralt og rolig; Nordnes. Bare ikke plasser deg selv i "hovedgatene". Siden Bergen sentrum er så "lite" når det kommer til areal, har jeg blitt litt snobbete mtp gå-avstander etter å ha bodd her i 4 år. Anser derfor laksevåg, kalfaret, fantoft osv som for langt unna for meg. Nordnes er sentralt til alt og stille når du bor på de riktige delene, også meget hyggelig når det blir fint vær. Anbefaler på det varmeste =) (og før jeg får hatefulle svar, jeg mener stedene er usentrale etter min mening, men vet at andre har forskjellig oppfatning ) Endret 3. mars 2013 av drz 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Vil tru det er nokså roleg i avkrokane mellom Bergen og Åsane, Åsane-Arna og Arna-Nesttun. Også Nesttun retning Os/Hjellestad, og kanskje nordover mot Fyllingsdalen. Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hvis du har lyst til å bo sentralt og rolig; Nordnes. Bare ikke plasser deg selv i "hovedgatene". Siden Bergen sentrum er så "lite" når det kommer til areal, har jeg blitt litt snobbete mtp gå-avstander etter å ha bodd her i 4 år. Anser derfor laksevåg, kalfaret, fantoft osv som for langt unna for meg. Nordnes er sentralt til alt og stille når du bor på de riktige delene, også meget hyggelig når det blir fint vær. Anbefaler på det varmeste =) (og før jeg får hatefulle svar, jeg mener steden er usentralt etter min mening, men vet at andre har forskjellig oppfatning ) Helt enig med deg, skal du bo sentralt i Bergen, er Nordnes det beste valget. Dersom du heller vil bo litt mer landlig, er det nok av plasser å velge, men store deler av Fana er hvertfall et godt valg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Skansen. Kort veg ned til sentrum, men likevel stille og rolig. Lenke til kommentar
WorkingWork Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Hvor nært byen/sentralt vil du bo? Hvor skal du jobbe/gå på skole etc? Utover sandviken er ganske sentralt, men ikke særlig rolig. Masse studenter i leiligheter her som gir endel støy, spesielt i helger. Områdene jeg ville holdt meg unna (om prisen ikke har betydning), er Laksevåg, Solheim Nord/Sør (Østsiden av Løvstakken), og spesielt Melkeplassen og Slettebakken. På Fantoft er det en studentby. Ville kanskje anbefalt et sted rundt Nordåsvannet et sted. Steder som Fyllingsdalen/Bønes, Nordås, Nattlandsfjellet er relativt rolig. Jeg skal begynne på NHH, så det hadde vært en fordel med kort vei dit. Eller så er ikke kort vei til sentrum noe som jeg prioriterer overhodet. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg skal begynne på NHH, så det hadde vært en fordel med kort vei dit. Eller så er ikke kort vei til sentrum noe som jeg prioriterer overhodet. Ytre Sandviken/Øyjorden/Breiviken/Biskopshavn. Alle områdene er stort sett rolige AFAIK. NHH/SIB sine studentboliger ligger i Øyjorden. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Støtter Lubb1 der. Finner du deg ett sted i Øyjorden, så er det ett fint sted å bo. Litt usikker på hvor ofte bussen går opp der, men tror det er relativt ofte. Er uansett ikke mange minuttene å gå til NHH Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Når du er student, så vil du gjerne ikke holde deg for langt unna sentrum. Ville sett på steder rundt Åsane og Sandviken. Men det er gode bussforbindelser til NHH fra sentrum. Har du råd, så er sandviken helt ypperlig Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Hvis du vil ha fred og ro til enhver tid på nattestid vil jeg ikke anbefale SiB-hyblene på Hatleberg (ved NHH). Flere venner har opplevd fyll og fest natt til eksamen i naborom/i etasjen over/under. (Dette gjelder sikkert for andre studenthjem også.) Hvis du er heldig finner du en kjellerleilighet hos et gammelt ektepar (eller andre som verdsetter fred og ro) i området rundt NHH. "Alltid" rolig og ofte billig leie. Legg ut annonse på hybel.no og se om du får napp. Endret 6. mars 2013 av Slutsky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå