exhizor Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) . Endret 1. februar 2017 av exhizor Lenke til kommentar
3nity Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Bra valg! På HiG er det C++ som gjelder. Foreleseren der har heldigvis for oss andre offentlig hjemmeside der eksempler og lignendes blir lagt ut, og du kan derfor bruke denne til å lære deg koding. Dette er godt kommentert kode og god kode, samt at du ikke lærer noen spesielle uvaner av å se på denne koden, i motsetning til mye "google c++" kode. http://www.ansatt.hig.no/frodeh/grprog/ Ellers vil jeg absolutt anbefale deg å få opp mattekunnskapene dine Lenke til kommentar
ITRulesForever Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Hei. Høsten 2014 skal jeg søke og forhåpentligvis komme inn på Informasjonssikkerhetstudiet på HiG, ettersom dette interesserer meg veldig og jeg har veldig lyst til å prøve det ut. Nå til høsten har jeg tenkt å ta meg et fri år og få unnagjort litt diverse. Jeg har tenkt å finne meg en sommerjobb og utvide det utover, så jeg får inn litt penger, og ta R1-kurset som privatist ved siden av siden dette er et krav. Dette friåret hadde jeg også tenkt å forberede meg litt til studiet, men vet ikke helt hvor jeg burde starte. Skaffe meg noen bøker som skal brukes på studiet hadde kanskje vært noe, og kanskje sette meg inn i et programmeringsspråk. Jeg kan det grunnleggende til de fleste, men hadde vært interessant å satt seg meg mer i dybden i ett av de. Har dere noen idéer til hva jeg kan gjøre? Takk på forhånd. (bump) Jeg ville prøvd å lest CISSP boken. En CISSP sertifisering er for mange en svært annerkjent sertifisering innen sikkerhet. (du vil se at mange trekker de frem på sin LinkedIn profil) Det finnes en rekke bøker tilgjengelig f.eks på Kindle til good pris https://www.cissp.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå