christianb Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hei Jeg har nettopp lagt ut mitt første spill på Google Play https://play.google....droid.starsdemo Egentlig pleier jeg mest å lage brettspill, så jeg hadde aldri trudd at jeg ville lage et mobilspill noen gang. Men en kamerat som var hekta på den QBasic-versjonen av spillet jeg lagde som liten, overtalte meg til å prøve meg på spillprogrammering igjen. Han har alltid hatt iPhone før, men lovte å bytte til Android om jeg lagde dette spillet. Så får se om han holder ord Spillet heter Space Bridge, og er basert på en veldig enkel, men morsom ide: Man beveger seg på et rutenett (jeg er tross alt egentlig brettspiller ), men man kan kun bevege seg framover, aldri tilbake igjen. Så man må holde tunga rett i munnen for å ungå å kjøre inn på steder det ikke går an å komme seg ut fra igjen. Jeg har programmert spillet, også har ei venninne laga grafikken. Synes den blei veldig bra. De gule monstra er så søte at det er litt synd at man må drepe dem Viss noen prøver spillet, så gi meg gjerne tilbakemelding på hva dere liker og ikke liker. Dersom spillet blir populært nok, så kommer det kanskje en oppfølger en gang. Da er det kjekt å vite hva jeg bør gjøre annerledes. Men inntil det eventuelt skjer, så skal jeg benytte tida til å lage en brettspillversjon Lenke til kommentar
christianb Skrevet 2. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2013 Hm, rart. Det funker når jeg klikker på den. Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Skal laste det ned når jeg får tid Men åssen laster du opp spill til google play? Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Grattis gidde deg nettop 6 kroner Lenke til kommentar
Netj Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Hei! Jeg liker å prøve det men jeg alltid ha ett problemet med play store. Jeg laster ned det fra internett men kan ikke bruke det. Det er i kinesisk, mener Googe play store, com.andriod.vending is not stopped normally, so the program is forced to be terminated. Kan noen hjelpe meg med det? Takk! Lenke til kommentar
christianb Skrevet 2. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2013 Men åssen laster du opp spill til google play? Først må du registrere deg som utvikler. Det koster rundt 150 kroner. Da får du tilgang til en web-konsoll der du kan laste opp apper. Alle Android-apper er apk-filer, så det er bare å laste opp den fila, og i tillegg laste opp en logo og et par screenshots. Grattis gidde deg nettop 6 kroner Takk, takk Regner med du likte spillet da Hei! Jeg liker å prøve det men jeg alltid ha ett problemet med play store. Jeg laster ned det fra internett men kan ikke bruke det. Det er i kinesisk, mener Googe play store, com.andriod.vending is not stopped normally, so the program is forced to be terminated. Kan noen hjelpe meg med det? Takk! Høres merkelig ut. Jeg vet ikke hva du kan gjøre. Lenke til kommentar
XO25 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Skal prøves, men er de andre spillene også dine? Noen spørsmål: 1.Hvilke programmer bruker du til å lage et android spill/applikasjon? 2. Hvor laster du opp spillet etterpå? På forhånd takk Lenke til kommentar
christianb Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Hvilke andre spill er det du mener? Jeg har bare laga ett spill (Space Bridge Arcade), men har noen andre apper som ikke er spill. 1. Jeg bruker Eclipse. I tillegg trenger man å ha installert Java, Android og noen tillegg fra Google. Jeg så at Google lanserte et nytt utviklingsverktøy på Google IO i år, men det har jeg ikke prøvd enda. Det er foreløpig ute til beta-testing trur jeg. Her er mer info om hva du trenger: http://developer.android.com/tools/index.html 2. Android-apper kan lastes opp hvor som helst. Du kan f.eks. gjerne legge dem ut på di egen hjemmeside. Om du vil legge dem ut på Google Play, gjøres det her: https://play.google.com/apps/publish/ Det koster 150 kroner å registrere seg, men ellers er det ikke noen faste utgifter. I sterk kontrast til grådige Apple og Microsoft som tar 600 i året. Om du ikke har noe erfaring med programmering fra før, er imidlertid ikke apper det letteste å starte med. 1 Lenke til kommentar
XO25 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvilke andre spill er det du mener? Jeg har bare laga ett spill (Space Bridge Arcade), men har noen andre apper som ikke er spill. 1. Jeg bruker Eclipse. I tillegg trenger man å ha installert Java, Android og noen tillegg fra Google. Jeg så at Google lanserte et nytt utviklingsverktøy på Google IO i år, men det har jeg ikke prøvd enda. Det er foreløpig ute til beta-testing trur jeg. Her er mer info om hva du trenger: http://developer.and...ools/index.html 2. Android-apper kan lastes opp hvor som helst. Du kan f.eks. gjerne legge dem ut på di egen hjemmeside. Om du vil legge dem ut på Google Play, gjøres det her: https://play.google.com/apps/publish/ Det koster 150 kroner å registrere seg, men ellers er det ikke noen faste utgifter. I sterk kontrast til grådige Apple og Microsoft som tar 600 i året. Om du ikke har noe erfaring med programmering fra før, er imidlertid ikke apper det letteste å starte med. Tusen takk for grundig svar:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå