Arnesen1 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Hei, er på jakt etter en PC-skjerm som skalerer bra, og som kan la meg kjøre spill i lavere oppløsning enn native, uten at det ser helt elendig ut. Har for øyeblikket en Multicom Xishan laptop, som sliter noe med å kjøre Far cry 3 smertefritt på 1080p, men det går flytende på 720p. Eneste problemet er at alt ser helt blurret og vasket ut. Jeg går utifra at det betyr at skjermen i denne laptopen, ikke trives noe særlig utenfor standard oppløsning. Kan noen anbefale en skjerm som passer til meg? Den vil kun bli brukt til Spill, som maskinen ikke tar på strak arm i 1080p. og oppløsningen jeg vil kjøre er 720p. 22-26" er en fin størrelse. Helst ikke for dyr. Endret 1. mars 2013 av Arnesen1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Det du ønsker deg er en av to: a) En CRT-skjerm b) En LCD-skjerm med vesentlig høyere oppløsning enn 1080p a) kan du få tilnærmet gratis men veier 30kg er en meter dyp og har gjerne ikke flatt bilde b) koster skjorta Lenke til kommentar
Arnesen1 Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Det du ønsker deg er en av to: a) En CRT-skjerm b) En LCD-skjerm med vesentlig høyere oppløsning enn 1080p a) kan du få tilnærmet gratis men veier 30kg er en meter dyp og har gjerne ikke flatt bilde b) koster skjorta Hmm, men da har jeg ett spørsmål til. Jeg har tidligere testet å koble maskinen til mitt Samsung ES8005 TV. Der blir alt vesentlig mye skarpere på 720p enn det blir på skjermen til laptopen. Er dette da pga tv-en er mye bedre enn PC-en til å skalere? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Det kan jo være, det kan jo være skjermen på laptoppen din har en helt elendig skalerer? Er det mulig å spille i 540p? Da skal hver rendret pixel gjøres om til 4 pixler på skjermen, så det går kanskje lettere for skalereren. Eller, hvis du er fornøyd med TV-en, kan du jo spille på den? 1 Lenke til kommentar
Arnesen1 Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Det kan jo være, det kan jo være skjermen på laptoppen din har en helt elendig skalerer? Er det mulig å spille i 540p? Da skal hver rendret pixel gjøres om til 4 pixler på skjermen, så det går kanskje lettere for skalereren. Eller, hvis du er fornøyd med TV-en, kan du jo spille på den? Takk for kjappe svar. Testet akkurat ut 540p (960*540), og med litt tweaking i Nvidia kontrollpanel, så ble egentlig ikke resultatet så altfor værst. Like crispt som 1080p ble det jo klart ikke, men ett greit kompromiss for å få ok fps uten å skru av all eyecandy. Skaleren i skjermen er nok ikke tatt fra øverste hylle nei, så spørsm om jeg ikke kanskje skal investere i trådløs mus/tastatur, evt en gamepad, og heller benytte meg av tv-en. Vi får se, går for 540p enn så lenge ihvertfall. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå