Gjest Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg skal kjøpe meg et 5 L akvarium og vet at jeg kan ha kampfisk i disse, men lurer på om det er andre fisker jeg kan ha oppi? Har lyst til å vite hva fiskenavnet er slik at jeg kan søke opp på nett å få sett på bilder! Jeg vil ha en litt artig fisk! Lenke til kommentar
BuuB Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Du kan jo prøve att mixe en gutt kampfisk med en jente , noen gang så går det , men du risikerer jo att dem begynner att angripe hvarandre =/ men er du heldig så kan du få små kampfisk barn =) som du må ha i en eget sånt "fødekar" som du får kjøpt hos din lokale dyrebutikk=) ellers så spiser dem barna, så som stort sett alle fisk gjør..Jeg anbefaller med det sterkeste IKKE att ha fler fisk i aquariumet , kampfisk heter tross alt KAMP fisk =) dem går på angrep, og kommer till att drepe dem stakars fiskene du setter sammen med dem =/ det er litt slemt att ha fler en 2 fisk i ett 5L aquarium... prøv att finne en partner till fisken istedenfor , og skaff deg ett større aquarium for andre fisk, jeg har selv ett 75 L med ca 20 fisk og ett 5 L med 2 kampfisk ... lykke till =)=)=) Lenke til kommentar
BuuB Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Du er veldigt begrenset i ett 5 L aquarium ... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Tusen takk for svar! Kommer nok ikke til å ha mer enn to nei! Lenke til kommentar
Flying Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Det vil være dyreplageri å ha hvilken som helst fisk i noe så lite som 5liter. En kampfisk bør ha minst 60liter for å trives. 5liters "akvarium" bør du fylle med jord og plante blomster i. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg kommer nok til å ha snegle eller reke i det akvariet, vil jo ikke gi noen dyr et vondt hjem Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 5l er fint til et par store reker, men husk glassplate under armaturet. Reker har en tendens til å hoppe (og deretter lande på lysrør/pærer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå