AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 P-ringen falt ned i do når jeg skulle ta ut tampongen. Jeg tok de opp, skylte den godt med litt såpe og satt den inn igjen. Det var kun vann i doet da den falt. Lurer på om det var så lurt? Kan det være farlig? Dette skjedde for ca 5 timer siden, begynte å tenke på det nå. Anonym poster: c22dc998fe1bf9c6714065a068788b6d Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) :nei2: Hvorfor ikke bare ta en ny? Edit: Når jeg tenker meg om så har man jo ikke i P-ring når man har menstrasjon. Troll, - game over. Endret 1. mars 2013 av aagmed Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Dette skjedde for ca 5 timer siden, begynte å tenke på det nå.Tuller du? Hvis jeg skal putte noe inn i kroppen min som har vært i do, da tenker jeg meg om først. Oppsøk ihvertfall lege hvis du får noen form for ubehag. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 :nei2: Hvorfor ikke bare ta en ny? Jeg var stressa, tenkte ikke det akkurat da Anonym poster: c22dc998fe1bf9c6714065a068788b6d Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Du kunne desinfisert den for å være helt sikker, men så lenge den ble godt vasket vil jeg ikke tro det er farlig. Er eventuelt e-coli som mest sannsynlig bakterie som kan gi deg plager, men sjelden verre enn en urinveisinfeksjon. Tror ikke du har mye å uroe deg for, men du får ta en tur innom legen om du opplever noe. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Du kunne desinfisert den for å være helt sikker, men så lenge den ble godt vasket vil jeg ikke tro det er farlig. Er eventuelt e-coli som mest sannsynlig bakterie som kan gi deg plager, men sjelden verre enn en urinveisinfeksjon. Tror ikke du har mye å uroe deg for, men du får ta en tur innom legen om du opplever noe. Takk fot svar! Hvor raskt vil jeg merke evt. plager? Når kan jeg på en måte vite at "faren er over" og senke skuldrene? Huff, dette var utrolig dumt av meg Anonym poster: c22dc998fe1bf9c6714065a068788b6d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Vil det hjelpe noe hvis jeg tar den ut nå? Anonym poster: c22dc998fe1bf9c6714065a068788b6d Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Edit: Når jeg tenker meg om så har man jo ikke i P-ring når man har menstrasjon. Troll, - game over. This La det unge trollet dø. Endret 1. mars 2013 av Vizla Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Tja - hvis man begynner med P-ring, så bør denne settes inn på første dagen i menstruasjon, så ... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Hva burde jeg gjøre? Hjelp! Anonym poster: c22dc998fe1bf9c6714065a068788b6d Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 :nei2: Hvorfor ikke bare ta en ny? Edit: Når jeg tenker meg om så har man jo ikke i P-ring når man har menstrasjon. Troll, - game over. Tja - hvis man begynner med P-ring, så bør denne settes inn på første dagen i menstruasjon, så ... This, så første gang man har den i så må man faktisk utholde skrekken med å ha mensen samtidig. Gått gjennom dette mange ganger selv siden jeg innimellom driter i å sette i ny p-ring og må gå gjennom ''prossessen'' flere ganger. TS: Dette er ikke det smarteste du kunne ha gjort, jeg mener å tro at i heftet som følger med i pakken sier blant annet at du skal sette i en ny p-ring hvis den andre faller ned i do. Sett deg å les hele hefte (alt på norsk, altså). Pro-tip: når du har mensen og p-ring inne samtidig så kan det være en idee å bruke bind istedet for tamponger. Hvis du er like sta som meg og ønsker ikke å ha noe med bind å gjøre og sverger at tampongene er mye bedre så kan du sørge for at p-ringen ikke faller ut mens du drar ut tampongen mens du sitter på dass, her er hvordan jeg gjør det: Dra FORSIKTIG i tampongen mens du har to fingre plassert på ''siden'' av tampongen, når man drar ut tampongen og p-ringen følger med så er det på grunn av at tampongen hekter seg rundt p-ringen og drar den ut, sånn her kan du holde p-ringen tilbake/ eller ta imot p-ringen mens du drar ut tampongen hvis den følger med. Husk å vaske hendene godt når du er ferdig! Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Tarmbakterier i vagina er fy-fy og forårsaker ofte urinveisinfeksjoner og det som verre er. Ta den ut, vask deg grundig meg PH-nøytral såpe nedentil, og sett inn en ny. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Det vil ikke hjelpe, skaden har allerede skjedd hvis den har skjedd. Forøvrig skal man aldri vaske seg selv inni, så jeg er mer bekymret med å få såpe i kjeden ved å ha vasket en p-ring, siden såpe i kjeden lett også kan føre til uvi. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Finnes jo egne såper for intimvask? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Ja, for utsiden. Man skal aldri ha såpe i kjeden. Den er selvrensende og såpe i kjeden vil ødelegge ph balansen, som lett kan føre til f.eks uvi og sopp. 2 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Da lærte man noe nytt Hva med vann? Altså om man får noe opp der som man vil ha ut, så kan du vel i det minste skylle med rent vann? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Husk å vaske hendene godt når du er ferdig! Samt, vask de godt før du begynner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå