Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

P-ring falt i do, farlig?

Anbefalte innlegg

P-ringen falt ned i do når jeg skulle ta ut tampongen. Jeg tok de opp, skylte den godt med litt såpe og satt den inn igjen. Det var kun vann i doet da den falt. Lurer på om det var så lurt? Kan det være farlig? Dette skjedde for ca 5 timer siden, begynte å tenke på det nå.

Anonym poster: c22dc998fe1bf9c6714065a068788b6d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne desinfisert den for å være helt sikker, men så lenge den ble godt vasket vil jeg ikke tro det er farlig. Er eventuelt e-coli som mest sannsynlig bakterie som kan gi deg plager, men sjelden verre enn en urinveisinfeksjon. Tror ikke du har mye å uroe deg for, men du får ta en tur innom legen om du opplever noe.

Lenke til kommentar

Du kunne desinfisert den for å være helt sikker, men så lenge den ble godt vasket vil jeg ikke tro det er farlig. Er eventuelt e-coli som mest sannsynlig bakterie som kan gi deg plager, men sjelden verre enn en urinveisinfeksjon. Tror ikke du har mye å uroe deg for, men du får ta en tur innom legen om du opplever noe.

Takk fot svar!

Hvor raskt vil jeg merke evt. plager? Når kan jeg på en måte vite at "faren er over" og senke skuldrene?

Huff, dette var utrolig dumt av meg :(

Anonym poster: c22dc998fe1bf9c6714065a068788b6d

Lenke til kommentar

:nei2: Hvorfor ikke bare ta en ny?

Edit: Når jeg tenker meg om så har man jo ikke i P-ring når man har menstrasjon. Troll, - game over.

Tja - hvis man begynner med P-ring, så bør denne settes inn på første dagen i menstruasjon, så ...

This, så første gang man har den i så må man faktisk utholde skrekken med å ha mensen samtidig. Gått gjennom dette mange ganger selv siden jeg innimellom driter i å sette i ny p-ring og må gå gjennom ''prossessen'' flere ganger.

TS: Dette er ikke det smarteste du kunne ha gjort, jeg mener å tro at i heftet som følger med i pakken sier blant annet at du skal sette i en ny p-ring hvis den andre faller ned i do. Sett deg å les hele hefte (alt på norsk, altså).

Pro-tip: når du har mensen og p-ring inne samtidig så kan det være en idee å bruke bind istedet for tamponger. Hvis du er like sta som meg og ønsker ikke å ha noe med bind å gjøre og sverger at tampongene er mye bedre så kan du sørge for at p-ringen ikke faller ut mens du drar ut tampongen mens du sitter på dass, her er hvordan jeg gjør det:

Dra FORSIKTIG i tampongen mens du har to fingre plassert på ''siden'' av tampongen, når man drar ut tampongen og p-ringen følger med så er det på grunn av at tampongen hekter seg rundt p-ringen og drar den ut, sånn her kan du holde p-ringen tilbake/ eller ta imot p-ringen mens du drar ut tampongen hvis den følger med. Husk å vaske hendene godt når du er ferdig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...