Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sammenligne skjermkortet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe problemer med battlefield med mitt 7950 kort og har du over 50 fps ser du ikke mer uansett =) Men kjøper du AMD sitt kort får du også med Crysis 3 og bioshock infinite som kommer ut 26 mars =)

Hva drar du bf3 på? Og hvilken professor bruker du? ;P

Lenke til kommentar

Bare så dere vet det så er ikke bf3 nvidia favoriserende lengre, så lenge du bruker de nyeste driverene.

Amd fikk en 15-20% boost via driver for ikke så altfor lenge sia.

Så hvilket nivå vil de dra bf3 på?

Lenke til kommentar

Så hvilket nivå vil de dra bf3 på?

Jeg skjønner dog ikke hvorfor alle er så opptatt av "ultra" da du nesten ikke ser forskjell på ultra og medium.

7970 GHZ edition (er hovedsakelig ett 7970 klokket opp fra 925 core til 1000 core) er det kraftigste single gpu kortet du får utenom titan.

Med ett vanlig 7970 vapor-x av saphire så klarer du fint å klokke det til 1100.

Som igjen betyr at du får så mye ytelse du kan få for så mye penger.

Er ikke å anbefale også kjøpe 2 stk mellomklassekort, da sli/crossfire ikke bare har positive ting medfølgende.

Lenke til kommentar

Blanding av High og Ultra uten Deferred AA

Hvilke av korta? Begge 2? ;p Isåfall hvilket hadde du valgt (skal kjøpe min første stasjonære gamingpc, skjermkortet vil ha en AMD FX-6300 6-vore processor 3,5 GHz)

Lenke til kommentar

Hvilke av korta? Begge 2? ;p Isåfall hvilket hadde du valgt (skal kjøpe min første stasjonære gamingpc, skjermkortet vil ha en AMD FX-6300 6-vore processor 3,5 GHz)

Jeg hadde valgt 7870 fordi det kommer to spill gratis med det, GTX 660 gir deg bare litt penger i noen F2P-spill.

Ja, jeg mente at begge to vil gi tilsvarende spillopplevelse.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg skjønner dog ikke hvorfor alle er så opptatt av "ultra" da du nesten ikke ser forskjell på ultra og medium.

7970 GHZ edition (er hovedsakelig ett 7970 klokket opp fra 925 core til 1000 core) er det kraftigste single gpu kortet du får utenom titan.

Med ett vanlig 7970 vapor-x av saphire så klarer du fint å klokke det til 1100.

Som igjen betyr at du får så mye ytelse du kan få for så mye penger.

Er ikke å anbefale også kjøpe 2 stk mellomklassekort, da sli/crossfire ikke bare har positive ting medfølgende.

Jeg hadde ikke klart å klokke noe som helst ;) Hva går det ut på?

Jeg hadde valgt 7870 fordi det kommer to spill gratis med det, GTX 660 gir deg bare litt penger i noen F2P-spill.

Hvordan får man de spilla? Og hvilke spill medfølger?

Lenke til kommentar

Det går ut på å fikle med instillinger og verdier for å få kortet til å kjøre raskere enn det gjør "rett ut av boksen" ofte med katastrofale resultater hvis du ikke vet hva du driver med

Lenke til kommentar

Å overklokke ett skjermkort går hovedsakelig ut på og laste ned ett program kalt trixx eller msi afterburner, også drar du en slider opp til du når ønsket hastighet på kjernen.

Så lenge du bare skal ha en moderat overklokk så trengs det nesten ingen kunnskaper.

Det går ut på å fikle med instillinger og verdier for å få kortet til å kjøre raskere enn det gjør "rett ut av boksen" ofte med katastrofale resultater hvis du ikke vet hva du driver med

Med mindre du stiller på volten så er det ganske umulig og gjøre noe katastrofalt.

Lenke til kommentar

Å overklokke ett skjermkort går hovedsakelig ut på og laste ned ett program kalt trixx eller msi afterburner, også drar du en slider opp til du når ønsket hastighet på kjernen.

Så lenge du bare skal ha en moderat overklokk så trengs det nesten ingen kunnskaper.

Med mindre du stiller på volten så er det ganske umulig og gjøre noe katastrofalt.

Tror ikke jeg kommer til å fikse med det, bruker det sånn det er :)

Lenke til kommentar

Tror det er snakk om at du får en innløsningsslipp i esken som du kan ta kontakt med Komplett for å innløse, så kommer det en mail med koder for Steam.

Spillene er de nyeste Tomb Raider og Bioshock.

Noen som vet hva XFX Radeon HD 7870 ville dratt Black Ops 2 på?

Alt på maks, bortsett fra TXAA som er en spesiell form for "AA" (i praksis er det som å legge et lag med glapack rundt skjermen) som du kun kan få på Nvidia-kort.

Lenke til kommentar

Hups, ser nå at jeg har blandet to tråder. Dette var ikke den med budsjett på 3.5k til skjermkort!

Ville alikevel ha valgt amd da det følger med gratis spill.

Steike, du har monster pc! 8 TB + 2 SSD ;) Hva er det du har på pcen'a?

Lenke til kommentar

Steike, du har monster pc! 8 TB + 2 SSD ;) Hva er det du har på pcen'a?

Hoper seg opp ett par harddisker med åra.

Nei, er jo serier og slikt da. Også liker jeg og ha en harddisk dedikert til feks serier.

Har jo 4tb ish ledig, så ikke like mye som det virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...