Gå til innhold

Hjelp til valg av heftig bærbar pc. Til AutoCAD, 3D, bilderedigering etc.

Anbefalte innlegg

Hei,

EDIT: Det var hos DELL jeg kunne kjøpe hvilken som helst pc.

Begynner i ny jobb og trenger dermed en heftig bærbar PC.

Fikk beskjed at jeg kunne velge hvilken som helst på Komplett.no som JEG syntes jeg trengte. Jeg er dog veldig usikker, lenge siden jeg har kikket på ny PC. Jeg vil heller ikke bare ta det dyreste, uten å vite om jeg faktisk trenger det, føler dette blir litt frekt.

Første kriteriet er at den skal greie en del store programmer oppe samtidig, feks AutoCAD, 3D (div.), Photoshop, Google Chrome med en del faner osv.

Spilles med/demonstrere (ekstrem oppløsning med 3 projektorer.)

Den må ha muligheten til å kobles til docking.

Det er greit om det er nogenlunde bra/stor skjerm på den.

Den skal kobles til 2 skjermer på jobb. Og 3 projektorer iblant med Matrox triplehead2go.

Grunnen til at jeg trenger bærbare er at den skal tas med på jobb, brukes hjemme og diverse reising.

Takk på forhånd!

Mvh.

Endret av MeSs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Docking, sparer vel batteriet veldig mye?

http://www.komplett....l.aspx?bn=10018

Budskjett er ikke nøye, bare pcen passer mitt behov.

Dæven, dette kan bli en høy pris.. :o

Første kriteriet er at den skal greie en del store programmer oppe samtidig, feks AutoCAD, 3D (div.), Photoshop, Google Chrome med en del faner osv.

Spilles med/demonstrere (ekstrem oppløsning med 3 projektorer.)

Hva er høy oppløsning? Full HD x 3? Og hva skal spilles? Powerpoint/filmer?

Endret av iFire
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Fikk beskjed om at jeg måtte finne en på Komplett.no :) Men takk uansett :) Hehe.

Denne vil garantert klare jobben: http://www.multicom....4;c:100560;fl:0

Litt stiv pris, men det finnes billigere alternativer: http://www.multicom....00560/p10621110 Ikke SLI, og den har glossy skjerm :nei2:

Denne funker også bra: http://www.multicom....4;c:100560;fl:0

Jeg forsto ikke dokking-greia, men det fungerer sikkert :)

Lenke til kommentar

Tror du denne kan game over 3 full-hd skjermer?

Tja finnes jo bare en bedre og det er denne til 17000,-. på Komplett som jeg ser. Den kan du sikkert også bare koble til den USB dokkingstasjonen. Vedrørende gaming feks Crysis 3 over 3 skjermer så finner du sannsynligvis ikke noen bærbar som takler det på full guff. Men utover det så takler begge de nevnte PCer tre skjermer med spill - dog ikke full oppløsning.
Lenke til kommentar

Tja finnes jo bare en bedre og det er denne til 17000,-. på Komplett som jeg ser. Den kan du sikkert også bare koble til den USB dokkingstasjonen. Vedrørende gaming feks Crysis 3 over 3 skjermer så finner du sannsynligvis ikke noen bærbar som takler det på full guff. Men utover det så takler begge de nevnte PCer tre skjermer med spill - dog ikke full oppløsning.

Men jeg støtter fortsatt at hun overtaler sjefen sin til å kjøpe denne her: http://www.multicom.no/business/SystemConfigurator.aspx?q=st:10620864;fl:0;c:100560

Den har SLI! Og bedriftsider!

Lenke til kommentar

Ser ut som om det beste du kan få dersom du må holde deg til Komplett, er den MSI GT70'en til 19 tusen. Den har det beste grafikkortet for spilling som er å få i en bærbar, og prosesoren er ikke så aller verst til alt det andre (CAD etc.). Den kommer også med SSD, slik at harddisken ikke blir noen flaskehals for ytelsen. Du kan få maskiner med bedre prosessor (til matnyttig arbeid), men da med svakere grafikkløsning. Skal du ha både i pose og sekk, er det slike gaming-bærbare du må se på.

Hvis du kan moderere kravene dine til spilling, så mener jeg du bør se på "proffe" maskiner som HP EliteBook-serien, Lenovo ThinkPad W-serien, eller Dell Precision-serien.

For eksempel denne: HP EliteBook 8770W

Kraftig prosessor til CAD-bruk, og grafikkortet Nvidia Quadro K3000 er "profft" kort netopp tiltenkt denslags arbeid. Det kan saktens spille de fleste spill ganske godt, men kan ikke måle seg med GTX 680M til spilling, selvfølgelig. Selv om det i all hovedsak er samme grunnkonstruksjon vi snakker om; begge kortene er Nvidia's nyeste GK 104 grafikkprosessor, men K3000 bruker færre "CUDA-kjerner" som Nvidia kaller dem, og lavere klokking. Til gjengjeld er det gjennomtestet for bruk i profesjonelle applikasjoner, og driverne er også giret mot god ytelse i slike programmer, og ikke så mye mot spilling.

EliteBook'ene er også en god del kraftigere og bedre skrudd sammen enn laptoper i "forbruker"-segmentet. Ikke uventet er det en bråte firmaer som utstyrer sine ansatte med en slik.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Den PC'en er jo ikke god for noe av det han sier!

Du får jo ikke med deg hverken hva jeg skriver eller hva trådstarter ber om. Kanskje burde du også roe deg litt ned når du ikke vet hva en docking-stasjon er :tease: Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...