Gå til innhold

[SimCity] - <navn her> - Diskusjon.no's SimCity region! - |REGION ER FULL|


Valg av region  

35 stemmer

  1. 1. Vil du ha en tilfeldig spesialisering?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

elx90, serverene rundt omkring (North Amerika 1 og 2, Europe West/East 1 og 2 osv) er et faktisk sted du kobler deg opp mot for å spille.

 

For å spille med venner må dere være tilkoblet samme server.

Når dere er koblet på samme server kan dere lage en region. I denne regionen har dere en eller flere byer hver, og en bys handling påvirker den andre.

 

Når disse server-problemene etterhvert gir seg, kan du være sikker på å få en god dose underholdning. Og frustrasjon når planene går i vasken på grunn av kriminalitet, for lite penger, for lite ressurser, eller rett og slett at naboen forpester luftkvaliteten i byen din så alle innbyggerene blir syke. :p

Lenke til kommentar

Sliter så himla hardt med trafikkproblemer, kriminalitet (Damn you Hansien! Det står de kommer fra byen din! :p ) og full søppeldynge.. Lite penger når alle services må gå for å ikke miste inntektsgrunnlaget.

 

Og på toppen av det hele begynner de fleste mer eller mindre educated/skilled workers å flytte ut. Står i fare for å få en nuclear disaster....

Lenke til kommentar

Nå vil jeg også få spilt snart! Hovedkort og prosessor ligger hjemme, mangler bare å sette det opp. Gjør det i morgen da jeg ikke har tid i dag så blir nok en del Sim City i morgen kveld!

 

Men jeg har et spørsmål, hvordan fungerer det egentlig når jeg har installert spillet? Hvordan kommer jeg meg inn i denne regioen osv? Får jeg bare en invite eller?

Lenke til kommentar

Håper jeg kan få en invite snart. Er det foresten noe jeg har gått glipp av når det kommer til veier? Hadde 70 tusen innbyggere, fult oppgraderte avenyer over alt (hadde ingen mindre veier), hadde trikk og et tonn av busser. Allikevel ble byen kvalt under køene :( Kanskje jeg bygger veier teit?

Lenke til kommentar

En svært lite trivlig melding å få. :nei2:

Men jeg har lært leksa mi. Høyere utdannelse må til sånn at kjernekraftverket kan driftes under gode forhold. Merk også at den krever SYKT mye vann! Jeg hadde en vannpumpe med alle tilleggsmoduler bygd ut, og ennå hadde ikke byen og kjernekraftverket nok vann.. Og så hadde jeg noe helt ufordragelig store trafikkproblemer når naboene kom i byen for å handle eller jobbe. Flere kilometer lange køer for å komme inn - i begge retninger - og for å komme seg ut av byen. Tror jeg velger å starte en ny by gitt!

 

1410004.jpeg

 

 

Når jeg velger "Start new city" tenkte jeg at denne ville bli slettet, men den gang ei! Blir sendt til regionen. Må vel vente en god stund.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Håper jeg kan få en invite snart. Er det foresten noe jeg har gått glipp av når det kommer til veier? Hadde 70 tusen innbyggere, fult oppgraderte avenyer over alt (hadde ingen mindre veier), hadde trikk og et tonn av busser. Allikevel ble byen kvalt under køene :( Kanskje jeg bygger veier teit?

 

Se linken jeg hadde rett over. 100k innbyggere, 98% av innbyggerne bruker kollektiv transport. Tomme veier. La også ut en guide i simcity-tråden, men den druknet nok.

Lenke til kommentar

Jeg tror man må ha tett kommunikasjon. Plutselig opplevde jeg at strømforbruket mitt gikk skyhøyt fordi nabobyene leide strøm av meg. Ikke nevneverdig mye inntekt - og store problemer.

 

Trafikkproblemene tror jeg skyldtes dårlig planlegging fra min side med tanke på veiene - men også fordi naboene ikke hadde nok commercial zones i sine egne byer. Eventuelt om alle hadde bygd ut med tog/ferge/buss kunne det hjulpet på tenker jeg.

Lenke til kommentar

Se linken jeg hadde rett over. 100k innbyggere, 98% av innbyggerne bruker kollektiv transport. Tomme veier. La også ut en guide i simcity-tråden, men den druknet nok.

 

OMG, man må plassere buss-stopper i par på hver side av veien som i virkeligheten!!!!! Ikke rart ting ikke har fungert, jeg bare plasserte ut minimum for at alt skulle bli markert grønt jeg. Takk!

Lenke til kommentar

Den guiden jeg linket til i simcity-forumet hevdet at feil zoning var en trafikk-killer. Eksempelvis, tegner man opp en rektangel med veier (for vi som husker geometri på skolen så blir det da side A(langside), B, C(langside)og D), så er det kun A man skal zone på. Når tettheten blir stor nok tar de opp hele plassen uansett. Men da kontrollerer man hvilke vei de skal benytte.

Lenke til kommentar

Den guiden jeg linket til i simcity-forumet hevdet at feil zoning var en trafikk-killer. Eksempelvis, tegner man opp en rektangel med veier (for vi som husker geometri på skolen så blir det da side A(langside), B, C(langside)og D), så er det kun A man skal zone på. Når tettheten blir stor nok tar de opp hele plassen uansett. Men da kontrollerer man hvilke vei de skal benytte.

 

Woah! Omg igjen! Jeg gjør visst alt feil ! :green:

Lenke til kommentar

Jeg tror man må ha tett kommunikasjon. Plutselig opplevde jeg at strømforbruket mitt gikk skyhøyt fordi nabobyene leide strøm av meg. Ikke nevneverdig mye inntekt - og store problemer.

 

Ja, det var meg :p

 

Blir sikkert bedre å samarbeide hvis chatten faktisk funker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...