Gå til innhold

billig UPS for Win2k8-Server med "shutdown" funksjon

Anbefalte innlegg

hei.

Noen som kan tipse om en billig UPS for en enkel server med mulighet for kontrollert shut-down ved strømbrudd?

Sikkert mye enkle løsninger... men Software-biten må fungere! (home edition er sikkert gratis osv) men vi trenger en for Windows Server 2008 R2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så snart man beveger seg over "strømfordeler med innebygget batteri"-nivået, er spørsmålet snarere om det finnes det løsninger som ikke har denne funksjonaliteten.

Til små løsninger (typisk 1 server og ikke noe mer) med behov for kontrollert avstenging har jeg brukt Eatons PowerWare 5110- og 5115-serie, og APCs SmartUPS-serie med godt resultat. Disse produktene koster mellom 800 og 4000 kroner, avhengig av modell/lastkapasitet.

Lenke til kommentar
hei. Noen som kan tipse om en billig UPS for en enkel server med mulighet for kontrollert shut-down ved strømbrudd? Sikkert mye enkle løsninger... men Software-biten må fungere! (home edition er sikkert gratis osv) men vi trenger en for Windows Server 2008 R2.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1446754

Såvidt jeg vet funker denne på alle Windows OS. Ikke mye elegant program, men det gjør jobben. UPS-en i seg selv gjør også jobben.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tror det er eaton 3110 jeg har selv. Fungerer greit med både Windows 7 og 2008 r2 :) men har opplevd at den plutselig har sluttet å fungere et par ganger. Muligens etter strømbrudd. Da måtte jeg koble fra batteriet og koble det til igjen for å få slått den å igjen. Men ellers har den vært grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...