Cuneax Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Slår sammen to avanserte teknikker.Fordobler harddiskplassen med ny teknologi Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Sinnsykt lei av å lese om lagringsteknologier som ligger x år frem i tid og aldri blir noe av. Hva med en artikkel som gjennomgår suksessraten til disse teknologiene opp i gjennom årene? 8 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Sikkert av samme grunn som gjør at SSD ikke blir brukt til bulk-lagring. Det handler ikke så mye om suksess, som det gjør om kostnad. Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Det handler ikke så mye om suksess, som det gjør om kostnad. To sider av samme sak. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) To sider av samme sak. Det spørs hvordan du måler suksess det. Jeg antok du mente suksess som i at teknologien faktisk virker. Uansett så er det ingen som er villig til å betale for denne teknologien så lenge det er billigere å montere en ny harddisk på en ny port i en ny montasjebrønn. Endret 1. mars 2013 av Nedward Lenke til kommentar
Guybrush Threepwood Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg snakket om suksess i form av innovasjon/kommersialisering, og at vi forbrukere som skal gidde å ploge gjennom disse artiklene faktisk kan forvente oss et byks i kapasitet/ytelse i overskuelig fremtid. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 "Nå som nettskyen og flashbaserte lagringsmedier begynner å innta lagringsmarkedet sakte, men sikkert, må harddiskprodusentene forsøke å finne på noe lurt." Litt snodig setning. At snurrediskene har fått konkurranse av SSD trenger ikke å diskuteres, men at data lagres mer og mer i "nettskyen" betyr neppe at behovet for lagringsmedier reduseres. Dataene i nettskyen lagres ikke akkurat i "løse luften" eller i himmelen. Ett eller annet sted ligger tross alt disse dataene også lagret på harddisker. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg ville da ikke stolet på noen nettlagring hvis ikke serveren står hjemme hos meg eller kompisen min. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Hvor langsiktig er denne teknologien, hvor fort kan de realisere produksjonsteknikken, er det lønnsomt, hvordan er levetiden? Det er disse spørsmålene jeg synes er viktige. Det er nok ti tusen forskjellige måter å "revolusjonere" harddisker på, men det er de realistiske planene som er interessante å høre om. Vel, det er egentlig bare halve sannheten. Hvis teknologiene faktisk ble forklart i detaljer så hadde det vært interessant uansett om den ble "kommersiallisert" eller ikke. Skulle jeg ønske at nyheten ikke var skrevet? - Nei, så ikke misforstå meg HW. Endret 2. mars 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Ahjohnsen Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Har hørt så mye om disse gigantiske hoppene ved flere anledninger. Regner vel heller med at utviklingen fortsetter i så å si samme tempo som det har gjort til nå. Så jeg forventer 5TB i 2014, 6TB i starten av 2016 osv. Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Dette trengs til 4k oppløsningen som er rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå