SonicDragon Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 fått pc, funka ikke med grafikkortet så vi måtte ta det ut for at maskina skulle starte opp LOOGIIISK dette er første og siste gang jeg handler hos komplett idag skal vi sette det inn igjen og se om det vil funke da, ellers måtte vi sende HELE MASKINA tilbake til dem fordi de ville ikke sende meg nytt kort gidder ikke gi dere specs og lex og dittn og dattn, det er kortet, ikke noe annet vi får bare håpe på at det fungerer når vi SELV monterer det inn igjen, ellers, fungerer alt episk bildet under er en diplomatisk human hilsen til Komplett.no Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 fått pc, funka ikke med grafikkortet så vi måtte ta det ut for at maskina skulle starte opp LOOGIIISK dette er første og siste gang jeg handler hos komplett idag skal vi sette det inn igjen og se om det vil funke da, ellers måtte vi sende HELE MASKINA tilbake til dem fordi de ville ikke sende meg nytt kort gidder ikke gi dere specs og lex og dittn og dattn, det er kortet, ikke noe annet vi får bare håpe på at det fungerer når vi SELV monterer det inn igjen, ellers, fungerer alt episk bildet under er en diplomatisk human hilsen til Komplett.no Så du skylder på Komplett fordi du har fått et defekt skjermkort? Eller fordi de ikke tar deg på ordet at det er skjermkortet som er ødelagt? 5 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 ... kva var poenget med denne tråden? Vil du ha hjelp eller ikkje? 4 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Ser ikke helt vitsen med denne tråden, bare får å få ut frustrasjon? Nå er det jo ganske forståelig at de vil ha inn maskinen din slik at de kan teste det skikkelig, tenk hvis de skulle sendt et skjermkort til en hver kunde som kommer med en påstand om at en komponent er defekt Kanskje unødvendig at du må sende inn hele maskine som du sier, så du kan jo høre om du kan sende inn kun hovedkortet med gpu, cpu og ram tilkoblet. 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Er uansett sint på dem, de burde ha testet maskina før de sendte den, end of story! hva kan dere hjelpe meg med annet en å gi en drøss teknisk og nerdisk respons som helt vanlige kjøpere som meg ikke vil forstå? Datamaskiner er helt......kaotisk. Du må jo nesten være en einstein eller et mattegeni for å forstå deg på dem. Jeg suger i matte. Selv om de fikser dette problemet tror jeg at jeg bare skal fortsette å mislike dem for moro skyld, de skuffet meg, og det var en stor nedtur Endret 1. mars 2013 av Epic Score Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 er uansett sint på dem, de burde ha testet maskina før de sendte den, end of story! Trodde Komplett-PC'er kom med OS installert. Da regner jeg med at de har fått skrudd den på en eller annen gang? 2 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Trodde Komplett-PC'er kom med OS installert. Da regner jeg med at de har fått skrudd den på en eller annen gang? alt er installert ja, det er ikke det som er problemet, problemet er skjermkortet, som på en eller annen syk måte gjorde at pc'en ikke ville starte opp. sykt sykt Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 alt er installert ja, det er ikke det som er problemet, problemet er skjermkortet, som på en eller annen syk måte gjorde at pc'en ikke ville starte opp. sykt sykt Poenget er at du er sinna på Komplett, men maskinen må ha fungert hos dem for at de skulle fått installert OS. Så derfor forstår jeg ikke helt hvorfor dette er Komplett sin feil. 5 Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Er uansett sint på dem, de burde ha testet maskina før de sendte den, end of story! hva kan dere hjelpe meg med annet en å gi en drøss teknisk og nerdisk respons som helt vanlige kjøpere som meg ikke vil forstå? Datamaskiner er helt......kaotisk. Du må jo nesten være en einstein eller et mattegeni for å forstå deg på dem. Jeg suger i matte. Selv om de fikser dette problemet tror jeg at jeg bare skal fortsette å mislike dem for moro skyld, de skuffet meg, og det var en stor nedtur Det kan godt hende maskinen funker når de sender den. Mye kan skje ifra komplett sine lokasjoner og til den er på døra di.. Jeg vet hvordan posten behandler pakker og er ikke veldig imponert.. Men når du har en slik holdning at du er brennsikker på at det er èn bestemt komponent og ikke vil poste resten av speccene, så er jeg veldig usikker på om du vil ha hjelp eller ikke... Veldig merkelig holdning du har.. 5 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Dersom TS viser samme holdning i sin kontakt med Komplett som h*n gjør her, kan jeg godt forstå at de vil ha -hele- maskinen tilsendt og ikke bare enkeltkomponenter... 6 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Selv om de fikser dette problemet tror jeg at jeg bare skal fortsette å mislike dem for moro skyld, de skuffet meg, og det var en stor nedtur Det her blir for dumt. Forstålig at du er irritert, men det finnes da grenser.. For meg virker det som om du har lite peiling på det området her og det virker heller ikke som om du er noe interisert i hjelp. Sånn jeg har forstått det så har du prøvd å ta skjermkortet inn og ut, sikker på at du har koblet i strømmen skikkelig, går viftene på skjermkortet rundt eller skjer det absolutt ingenting? Endret 1. mars 2013 av ChristofferRudi 2 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Synes synd på Komplett som må forholde seg til TS som kunde. "Jeg kan ingenting om datamaskiner men jeg vet hva feilen er! Gi meg nytt skjermkort! SYKT!" 9 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 1: Hva er poenget med posten? 2: Hvorfor er du nedlatende mot alt og alle (selv de som prøver å hjelpe deg ) 3: Hva mener du komplett.no skal gjøre? Forresten Icetears så bruker komplett nå Tollpost (Tullpost), som mishandler pakker verre en posten 4: Jeg har selv snakket med Komplett sin kundeservice, og en god del av dem kan/skjønner INGENTING, men etter hvert, så fant jeg ut at noen av dem faktisk var hyggelige, og serviceinnstillte, og ber om å få snakke med dem når jeg ringer... 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) pc'en har jeg rett og krav på, jeg har betalt for den, så den får de ikke tilbake nei, om de absolutt må så SKAL jeg ha pengene tilbake, jeg kaster ikke vekk 9000 kroner vekk for noe som ikke fungerer Synes synd på Komplett som må forholde seg til TS som kunde. "Jeg kan ingenting om datamaskiner men jeg vet hva feilen er! Gi meg nytt skjermkort! SYKT!" alle nerder forventer at andre skal være like tekniske det er det du mener tror jeg jeg tar ut frustrasjonen min her, men når jeg snakker med dem over tlf om mail er jeg hyggelig, jeg vet godt at de bare legger på om man er frekk, Jeg valgte en gamer pack, alle komponentene som er listet opp der er kompitable med hverandre ellers er de jo ganske idiotiske Endret 1. mars 2013 av Epic Score Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Dumskap! Du snakker om en av landets beste butikker på support. Lykke til med handelen hos noen andre en annen gang. Jeg anbefaler pixmania for deg! Eventuelt er det mange gode priser i utlandet. Du kan jo prøve det også. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Synes synd på Komplett som må forholde seg til TS som kunde. "Jeg kan ingenting om datamaskiner men jeg vet hva feilen er! Gi meg nytt skjermkort! SYKT!" Ut fra tidligere erfaring med dette kundesegmentet tror jeg dette gjelder 80-90%. Til trådstarter: Hvis du kjøper en ferdig bygget PC, reklamerer du på hele sulamitten, ikke enkeltkomponentene, og da må de ha inn hele greia. Hvis du vil feilsøke selv, bygger du selv. Endret 1. mars 2013 av Isbilen 2 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) pc'en har jeg rett og krav på, jeg har betalt for den, så den får de ikke tilbake nei, om de absolutt må så SKAL jeg ha pengene tilbake, jeg kaster ikke vekk 9000 kroner vekk for noe som ikke fungerer Hvis du kjøper en kaffetrakter på Elkjøp og den viser seg å være defekt må du også sende hele saken inn til reparasjon, selv om det eksempelvis kun er glasskannen som er sprukket.... Dette er ikke noe unikt for Komplett. Som sagt, datamaskinen fungerte etter all sannsynlighet fint hos Komplett før de sendte den til deg. Hva er det du forventer at Komplett skal gjøre annet enn å tilby seg å reparere maskinen for deg? Du har 30 dagers angrerett du kan benytte i tillegg. alle nerder forventer at andre skal være like tekniske det er det du mener tror jeg Nei, men jeg forventer litt mer ydmykhet og litt mindre frekkhet fra mennesker generelt, uanvhengig av teknisk kompetanse. Endret 1. mars 2013 av Untouchab1e 3 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) pc'en har jeg rett og krav på, jeg har betalt for den, så den får de ikke tilbake nei, om de absolutt må så SKAL jeg ha pengene tilbake, jeg kaster ikke vekk 9000 kroner vekk for noe som ikke fungerer Så klart har du krav på maskinen din og de prøver vel heller ikke å ta den fra deg? De prøver å hjelpe deg utifra de reglene de må forholde seg til når det kommer til slike hendelser. Som jeg sa i stad, hvordan tror du Komplett og andre butikker hadde gått rundt hvis kunder ringer inn å klager på at en komponent er defekt, de kan ikke bare sende deg et skjermkort helt uten videre, såpass skjønner du også Som jeg og alle andre har forstått -så har du bare bestemt deg for å være vrang så du vil ikke skjønne det.. Endret 1. mars 2013 av ChristofferRudi 3 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 okey look folks, jeg beklager, men jeg er bare så deppa og irritert, jeg gledet meg til denne pc'en Men jeg skal beklage. Jeg er ikke generelt en frekk og frastøtende person, beklager. Kan vi starte på nytt og vil dere tilgi meg? Btw, ordet "nerd" bruker jeg som no positivt Det jeg mener er ikke at jeg har noe imot å sende den tilbake for reperasjon, for all del Det jeg mener, var at jeg var redd for at de skulle TA DEN FRA MEG FOR ALLTID! For jeg vil jo ikke miste de 9000 kronene! Jeg tror da ikke at det gjør meg grisk? Jeg har også aldri vært frekk eller sint mot komplett, det er btw foreldra mine som har snakke med dem Intel core i7 3770k quadcore 3 GHz AMD Radeon HD 7870 (det var dette som vi tok ut) Samsung 120 SSD WD Blue 500gb HDD Windows 7 home prem. 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 alle nerder forventer at andre skal være like tekniske det er det du mener tror jeg Det å kalle dei med teknisk kompetanse på ein nedlatande måte for 'nerder' kan du, unnskyld uttrykket, ta rennefart og drite i. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå