Gå til innhold

MMORPG


Anbefalte innlegg

Har bare ett tips til deg: Finn det ut selv. Les på nettet, men ikke les hva fanboys skriver. De fleste her vil dra deg i en retning, og fullstendig svartmale de andre spillene.

 

Ikke legg særlig vekt på det som dukker opp i denne tråden.

 

Hvorfor har dere ikke hatt noen omtaler av SWG på Gamer.no ? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, mange useriøse poster her.

 

For det første: AO har vært ute i over 2 år. SWG 3 måneder.

AO hadde null innhold når det kom, mens SWG allerede har tonnevis.

 

AO er i mine øyne det dårligse MMORPG noen gang.. det var kjedelig, vanskelig, og grafikken er nå også ganske så utdatert.

 

Gjør deg sjøl en tjeneste - skaff deg SWG. Mer gidder jeg ikke å si..

Du blir ikke skuffa. Trust me. :)

Lenke til kommentar

Har bare ett tips til deg: Finn det ut selv. Les på nettet, men ikke les hva fanboys skriver. De fleste her vil dra deg i en retning, og fullstendig svartmale de andre spillene.

 

Ikke legg særlig vekt på det som dukker opp i denne tråden.

 

Hvorfor har dere ikke hatt noen omtaler av SWG på Gamer.no ? :yes:

 

Forde det ikke (offisiellt) er utgitt i Europa.

Alle kopiene er importert fra USA... :)

Lenke til kommentar

Oppskriften på et MMORPG

 

Lag et MMORPG med hovedvekt på rollespill, vel vitende om at de fleste spillerne vil drite i akkurat det så lenge de kan ødelegge noe. Vær nå endelig sikker på at de kan levle, lag timesinks så det tar tid å få de siste 50-100 levlene.

 

Kok sammen en samling rares som det vil være ekstra vanskelig å bruke.

 

Lag et forum og spre hype om spillet. Si at det vil bli enormt, fantastisk, dynamisk og fullt av muligheter. For det har ingen sagt før om et MMORPG. Åja, og det vil være i ekte 3D og med FPS perspektiv. Det vil også kunne romme inntil 30.000 spillere på samme server, samtidig.

 

Forum brukerene begynner å skrike: "våpen, gi oss våpen, ellers gidder vi ikke å spille denne møkka!!! "

 

Inkluder fete våpen i spillet

 

Pass på å ha safe zones hvor man ikke kan PvP'e.

 

Se hvordan skrålhalsene igjen skriker: "Woot!! caearebear game, omg omg caaeearrrebears!!!!11 onoz!!!!!1!!"

 

Hype spillet mer, publiser forhåndsskryt fra oppkjøpte spill magasin / ezines og intervjuer, så mye som mulig før den første "closed" betaen

 

Betatesterene skriker "større våpen, gi oss større våpen!!!!11" og forlanger å bli behandlet som de betalende kundene de av en eller annen grunn tror de er, fordi de brukte tid og ifølge seg selv penger på å downloade betaen.

 

Gi dem større våpen for å stoppe kjeften deres.

 

Store våpen for kraftige, balanser våpen.

 

Betatesterne: "omg you ruined our game you bastards!!!!!!!1!!!1 j00 nerfed teh gunns!!!!!11!11" etterfulgt av en del sterkere meninger.

 

Lag en storyline som ikke kan forandres, ei heller spillets verden. Skaff noen GM's og få dem til å lage et par events.

 

Slipp fler "betatestere" løs i en ny runde, denne gangen skriker de "gi oss bedre spells, gi oss større pets, gi oss mer penger, onoz!!!11!!! kos kos!!!"

 

Gi dem alt for å få dem til å holde kjeft litt lengre, se hype tallene stige jevnt og trutt da en skare venter utenfor betarommet, venter på releasen.

 

Sign en deal med den mest fishy og bedritne distributør dere kan finne (i god tro) og la dem overta hele pakka. Begynn å lage patcher, da deadline som er blitt presset på dere tilsier at det må ca 500Mb patches til for å fikse spillet så det kan spilles noenlunde stabilt.

 

Dra til kanariøyene på en ferie etter 3-5 års intens utvikling. Se fra avstand på hvordan hjertebarnet slites istykker av nådeløse og ufattelig egoistiske spillere som krever himmel og jord severt på sølvfat fordi de betaler en hundrelapp i måneden.

 

 

Det - er de fleste MMORPG's - i et - nøtteskall. Det er - min personlige - erfaring.

 

Flames on, men pøv i det minste å se det fra mitt og veldig mange andres ståsted, prøv å forstå at MMORPG's hvor man kan bruke et våpen, ikke nødvendigvis er et slaktespill, og at det krever en del innsats fra spillerne og, ikke bare selskapet!

 

Jeg har møtt svært få rollespillere i MMORPG's. De var en fryd å spille sammen med, til gjengjeld, men de er for få til at jeg føler det er verdt all kjeftingen, sarkasmen, griefingen, trakasseringen o.s.v. fra spillere som regelrett hater folk som ønsker å rollespille. I et MMORPG.

 

(PS* Jeg kommer ikke til å svare mer i denne tråden. Dette var min mening og slik jeg ser situasjonen med MMORPG spill per i dag. Det finnes en lysning i form av spill med en dynamisk verden, men det er toppen et par av dem under utvikling ennå, så det vil ta tid. De vil bli mer interessante å spille, og det vil forhåpentligvis føre noe godt med seg.)

Lenke til kommentar

Jeg spillte mye AO før når det var først kommet ut, synes det var ganske gøy i begynnelsen, men altså, et spill som går ut på å springe rundt i skogen for å drepe masse dyr er vel litt utgått og blir drygt i lengden.

Jeg har lyst å prøve noe nytt, jeg har lest om mange forskjellige MMORPG'es og jeg må si at SWG høres litt mer interesant ut enn AO.

Men jeg har også en sans for fantasy setting, så jeg har sett mye på Dark Age of Camelot og selvfølgelig WoW och Middle-Earth, men det er en stund til de to sistnevnte kommer ut.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, smøre meg i tolmodighet til WoW og Middle-Earth kommer ut, eller springe til nærmeste butikk for å kjøpe SWG?

Lenke til kommentar
Jeg spillte mye AO før når det var først kommet ut, synes det var ganske gøy i begynnelsen, men altså, et spill som går ut på å springe rundt i skogen for å drepe masse dyr er vel litt utgått og blir drygt i lengden.

Jeg har lyst å prøve noe nytt, jeg har lest om mange forskjellige MMORPG'es og jeg må si at SWG høres litt mer interesant ut enn AO.

Men jeg har også en sans for fantasy setting, så jeg har sett mye på Dark Age of Camelot og selvfølgelig WoW och Middle-Earth, men det er en stund til de to sistnevnte kommer ut.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, smøre meg i tolmodighet til WoW og Middle-Earth kommer ut, eller springe til nærmeste butikk for å kjøpe SWG?

 

Akkurat, det er poenget mitt.

Det blir LITT kjedelig i lengden å bare løpe rundt og ta missions eller hunte for å få XP.

I SWG har du flere muligheter - man trenger ikke å hunte for xp. Man kan spille musikk hvis man er musiker, danse hvis man vil være danser, osv.

 

I AO måtte man skyte ting uansett hva man var..

 

SWG har fokus på både det sosialte, og kamp - med et genialt kamp-system .. en blanding av FPS og vanlig rollespill.

Lenke til kommentar
SWG har fokus på både det sosialte, og kamp - med et genialt kamp-system .. en blanding av FPS og vanlig rollespill.

 

*kremt*

 

Star Wars Galaxies har neppe et genialt kampsystem. Det er omtrent like kjedelig som EverQuest sitt. Her stagnerer industrien. Ingen tør gjøre noe nytt. Har bare hørt om Darkfall som skal prøve å gjøre slåssing fullstendig interaktivt, altså at du svinger sverdet, hopper rundt, dodger osv.

Lenke til kommentar
SWG har fokus på både det sosialte, og kamp - med et genialt kamp-system .. en blanding av FPS og vanlig rollespill.

 

*kremt*

 

Star Wars Galaxies har neppe et genialt kampsystem. Det er omtrent like kjedelig som EverQuest sitt. Her stagnerer industrien. Ingen tør gjøre noe nytt. Har bare hørt om Darkfall som skal prøve å gjøre slåssing fullstendig interaktivt, altså at du svinger sverdet, hopper rundt, dodger osv.

 

Jaja, *kremt* tebake.

AO sitt kampsystem er nærmest bare å trykke på "attack" og så stå og vente i 10 sekunder og se hvem som vinner..

 

I SWG har det mye å si åssen du står, avstand, special attacks, om du løper eller ikke, osv...

 

Høres ut som Darkfall kan bli lett Exploit'able.. Hvis det kun er opp til spilleren om man vinner eller ikke, og ikke skills man har lært seg.

Lenke til kommentar

At kampsystemet i SWG er genialt er en stor overdrivelse akkurat som resten av spillet er. SWG har bredde som gjør at spillet virker stort i begynnelsen, men mangler dybde. Ikke særlig spennende er det heller.

 

AO overgår SWG på flere områder og før du kommer med flere uttalelser om hvor lenge spillene har vært ute sammenliknet med innhold, så må man jo spørre SOE; Har de ikke lært?

Lenke til kommentar
At kampsystemet i SWG er genialt er en stor overdrivelse akkurat som resten av spillet er. SWG har bredde som gjør at spillet virker stort i begynnelsen, men mangler dybde. Ikke særlig spennende er det heller.  

 

AO overgår SWG på flere områder og før du kommer med flere uttalelser om hvor lenge spillene har vært ute sammenliknet med innhold, så må man jo spørre SOE; Har de ikke lært?

 

AO hadde 100000 feil når det kom ut.. det tok ca 1 år før flesteparten var retta... SWG har 9 planeter, og 1 av disse er ca like stor som hele Rubi-Ka ..

 

jaja, alle kan ikke bli fornøyde..

Lenke til kommentar
AO sitt kampsystem er nærmest bare å trykke på "attack" og så stå og vente i 10 sekunder og se hvem som vinner..

 

I SWG har det mye å si åssen du står, avstand, special attacks, om du løper eller ikke, osv...

 

Høres ut som Darkfall kan bli lett Exploit'able.. Hvis det kun er opp til spilleren om man vinner eller ikke, og ikke skills man har lært seg.

 

Ja, det er for all del bedre enn i Anarchy Online, men det er ikke mye. Special attacks er gjort før, så der er ikke SWG banebrytende i det hele tatt. Jeg sier ikke at SWG sitt kampsystem er elendig, men det er slettes ikke genialt. Der overdriver du, etter min personlige mening.

 

Om Darkfall blir "exploitable" eller ikke, gjenstår å se. Jeg tviler på at utviklerne vil lansere noe slikt. Vi må heller premiere dem for å tenke nytt.

Lenke til kommentar
At kampsystemet i SWG er genialt er en stor overdrivelse akkurat som resten av spillet er. SWG har bredde som gjør at spillet virker stort i begynnelsen, men mangler dybde. Ikke særlig spennende er det heller.  

 

AO overgår SWG på flere områder og før du kommer med flere uttalelser om hvor lenge spillene har vært ute sammenliknet med innhold, så må man jo spørre SOE; Har de ikke lært?

 

AO hadde 100000 feil når det kom ut.. det tok ca 1 år før flesteparten var retta... SWG har 9 planeter, og 1 av disse er ca like stor som hele Rubi-Ka ..

 

 

Hjelper lite når de er så øde og kjedelige.

jaja, alle kan ikke bli fornøyde..

 

Er ikke alle som er like innbitt fanboy heller...

Lenke til kommentar
SWG sitt combat system er nok ikke genialt, men det er helt klart det beste som er i noe MMORPG så langt.  

Hvis man mener dette er dårlig laget og bare består av å trykke på en knapp og spamme specials så er du desverre for dum til å skjønne dybden av det.

 

Kan du forklare meg hvor dyben ligger?

Jeg er sjikkelig dum azz....

 

koz

Lenke til kommentar
SWG sitt combat system er nok ikke genialt, men det er helt klart det beste som er i noe MMORPG så langt.  

Hvis man mener dette er dårlig laget og bare består av å trykke på en knapp og spamme specials så er du desverre for dum til å skjønne dybden av det.

 

Det er det kampsystemet med flest faktorer, ja. Men det er for all del ikke det som funker best i mine øyne. Dark Age of Camelot har et system som ligner på SWG, bortsett fra at dukking og krabbing ikke er involvert. Der fungerer det veldig godt, selv om det naturligvis er veldig kjedelig.

 

Star Wars Galaxies har et godt kampsystem etter dagens standard. Poenget er bare at den standarden er urovekkende lav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...