Gå til innhold

Oppgradere(?) fra Midi-Tower til Mini-ITX


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som tittel sier så ønsker jeg å bytte fra Midi-Tower til Mini-ITX-format, da jeg ønsker at ting skal ta litt mindre plass.

 

Derimot så ønsker jeg å fortsette å bruke PCen som jeg gjør fra før, dvs, spilling og multimedia. Spiller på 2560x1440, så en forutsetning er at det er mulig å ha store nok skjermkort som støtter slike oppløsninger på high\ultra.

 

Dette har jeg fra før:

 

- Intel i5-2500k (Standard vifte, fungerer bra)

- Nvidia GTX580

- Corsair HX 850W (http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=460921)

- SSD + HDD

- DVD-ROM

 

Så det jeg trenger hjelp til å finne er:

 

- Hovedkort(Intel 1155 - Evt argumenter for andre plattformer)

- Ram (16 GB)

- Kabinett (Må støtte topp-skjermkort alá HD7970/GTX680, størrelsesmessig)

- Strømforsyning (Kun dersom den jeg har fra før ikke passer)

 

 

Design er ikke særlig farlig, vil helst ha et kabinett som er praktisk og oppgraderingsvennlig. Dersom min PSU ikke passer, så ønsker jeg at den minst er 650w av god kvalitet, så jeg har mulighet til å beholde den så lenge som mulig.

 

Kom med forslag! Pris er ikke så nøye, da slike ting ikke koster så mye til å begynne med, pluss at jeg ikke har behov for noe superhovedkort. Har også WiFi-USBdongel av god kvalitet, så trenger ikke HK med innebygd wifi(Har dårlig erfaring med det uansett).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei og hopp! jeg har nettop bygget en gamingrigg i et Fractal design Node304, som jeg syes er et kjemekabinett!

Eneste begrensningen i det kabinettet (når du skal ha stort skjermkort) er at jeg ikke ville hatt lengre PSU enn 15cm og den bør være modulær. Denne kan passe, men er ikke 100% sikker da det ikke er oppgitt mål på den.

Selv endte jeg opp med denne, den passer utmerket.

 

Alternativer til kabinett er

Bitfenix Prodigy

Silverstone SG09

Siverstone SG07/SG08 (disse kommer med egen strømforsyning)

 

Hovedkort

Dette hvis du har planer om å kanskje overklokke i fremtiden og montere en annen kjøler

eller dette hvis du ikke har tenkt til det.

 

Har erfaring med begge hovedkortene, og er veldig fornøyd med begge.

 

RAM

Lenke til kommentar

Takk for godt og utfyllende svar!

 

Har søkt litt og lest litt reviews av de kabinettene du linket(kabinettet var det jeg syns var vanskeligst å finne), og ser at jeg får plass til skjermkort opp til 12.2", noe som dekker de aller fleste av dagens toppmodeller, i Silverstone SG07. I tillegg skal strømforsyningen være av god kvalitet, og kan byttes ut i fremtiden dersom det trengs.

 

Angående hovedkort, så er det ikke særlig aktuelt for meg å overklokke, da jeg fint får den ytelsen jeg selv føler jeg har behov for ved stock, så det rimeligste alternativet ser mest aktuelt ut.

 

Angående minne, hva er evt fordelene med Kingston HyperX-brikkene du linket, kontra f.eks Corsair Vengeance med CL9?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...