Martin-sama Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Hei. Jeg har nylig justert overklokkingen av maskinen min. Den passerte gjentatte 3dmarks, og temp under 80grader på cpu og gpu. Har en 3570k og gtx 680 2gb phantom. Skulle så spille crysis 3, da holder maskinen ut i kun 15-25min, så får jeg dx11-driver-feilmelding. Dette skjedde ikke etter 30min belastning med gpu burn-in fra msi kombustor. Etter crysis 3 krasjet, prøvde jeg å nedjustere klokken på gpu noen hakk, kjørte crysis 3 igjen, og fikk bluescreen. Skjermkortet klokket med EVGA preciscion x, satt max power til 150%, 1215/1705. Etter den ene krasjen av crysis 3, så jeg på programmet at tdp på gpu spiket til 240%, så krasjet spillet. Cpu er klokket til 4,8Ghz og minnemodulene er 8gb kjørende på 1650mhz. Har en Mist 650w psu, som er 2,5 år gammel. Tror dere denne kan være problemet her? Brukte en kalkulator som anbefalte min 560w,men tok ikke hensyn til gpu overklokk, eller alder på psu. Kan eventuelt en ustabil cpu-clock føre til crash av skjermkort? Takk på forhånd! Endret 1. mars 2013 av Martin-sama Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) MSI Kombustor fungerer ikke til stabilitetstesting, det eneste det er godt for er å maksimere varmeproduksjon. Forskjellige spill og programmer reagerer også forskjellig på en overklokk, mine 7970er har for eksempel størst problemer med å takle 3DMark Fire Strike. Fungerer maskinen på stock? Prøv å overklokke litt etter litt i Crysis 3 og se når det kræsjer EDIT: Hvilken Bluescreen-kode fikk du? Endret 1. mars 2013 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå