noobsquad Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Prøver å koble til tre skjermer, to skjermer via DVI, og en siste gjennom displayport. ingen adapter mellom der, bare vanlig DP til DP på skjermen. Oppløsningen jeg får på de to DVI skjermene er som forventet - 1920x1200 - men oppløsningen gjennom DP er begredelige 640 x 480. Hva har jeg gjort feil? trodde det gikk fint å koble til tre skjermer så lenge den ene skjermen var via DP, men der tar jeg tydeligvis feil. Skjermen som er koblet til gjennom DP fungerer helt utmerket når koblet gjennom DVI, men når jeg kobler til DP blir den ikke gjenkjent av windows, og oppløsningen legger seg på nivå med en middels kalkulator. Grafikkortet jeg bruker er ett ROG 7970 Matrix Platinum. OS er windows 7 x64 Noen som har vært borti lignende før? prøver å lete gjennom diverse forum, men eneste svarene som dukker opp der er aktiv adapter ditt og aktiv adapter datt. Trodde jeg slapp unna adapterstyret ved å koble til direkte til skjermens DP Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
RemiM2 Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Hvis du ikke skal spille på den tredje skjermen kan du koble den til iGPU ved å ta på både intern gpu og ekstern i bios. Hvis du skal kjøre eyefinity så vet jeg ikke Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Prøvd en annen Displayport? For å ha DL-DVI-støtte deler den ene displayport signal med DL-DVI-porten. Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Har prøvd alle displayportene Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Driver problem? Hva skjer hvis du kun bruker skjermen på DP porten? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Hm, har brukt tre skjermer med samme kabling uten problemer på et HD6950 (2x24"/1920x1200 på DVI, 1x 27"/2560x1440 på DP). Har nå samme opplegget på et GTX670, funker fint der også. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Dette høres ut som en driverproblem ja. Jeg har også én skjerm på DP, og to skjermer på DVI/HDMI. Har hatt litt knot etter reboot innimellom, men det tipper jeg er dårlige drivere til Windows 8. Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Finner ingen drivere til skjermen min på dell sine hjemmesider. Skjermen jeg sliter med er en Dell 2709W Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 Du må laste ned driverne til grafikk kortet : http://rog.asus.com/graphics-card/matrix/matrix-hd7970-3gd5/ Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Har lasta ned nyeste driver, men jeg har ikke prøvd å bare bruke skjermen som er kobla til via DP alene, skal prøve det nå! Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Koblet til KUN DP-skjermen, og da viste den nøyaktig samme bildet. elendig oppløsning, med ingen mulighet til å stille opp denne. Den kjente ikke igjen skjermen, men bare registrerte den som en "generic monitor" eller noe liknende. På plussiden fant jeg fram en annen kabel jeg hadde liggende. Dette er en Displayport - HDMI kabel, og med den koblet til samme skjermen funket den. Den ble gjenkjent, riktig oppløsning og alt var fint. MEN da vil ikke windows la meg vise mer enn to skjermer av gangen! Nå er alle tre skjermer gjenkjent og tilgjengelige i windows, men den ene er alltid deaktivert. Jeg kan vise bilde på alle tre, men bare to av gangen! HJELP! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 displayport-kabelen er defekt, og displayport-hdmi-adapteren er passiv. Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Klarer den å vise noe bilde i det hele tatt hvis den er defekt? klarer tross alt å vise bilde, om enn ikke så bra Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Virker sånn, løsningen er såre enkel, enten skaff deg et aktivt displayport-hdmi adapter, eller ny displayport kabel. Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Da prøver jeg å ringe dustin i morra ser om de er behjelpelige med en ny kabel til meg, siden det var det jeg kjøpte den. Har hørt fra flere at de er veldig hjelpsomme i tilfeller hvor noe ikke er tilfredstillende, uten at jeg egentlig kan si det sikkert, siden jeg ikke har opplevd det selv. Uansett: jeg får prøve å ordne med ny kabel, så kommer jeg tilbake med resultatet! Takk for hjelpa alle sammen! Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Ringte Dustin nå nettopp, og forklarte hva som hadde skjedd, og jeg fikk beskjed om at jeg kunne få en ny kabel i posten, så da kommer det en ny kabel til meg i løpet av noen få dager! +1 for dustin Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2013 Takk for oppdateringen! Gir du lyd når ny kabel har kommet, så vet vi om det er der problemet virkelig ligger? Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Hentet kabelen på postkontoret nå. Det hjalp ikke veldig på problemet. Skjermen blir fortsatt ikke gjenkjent som noe annet enn "generic non-PnP monitor". En forandring er det, og det er at oppløsningen som er anbefalt, er 1920x1200, som er den riktige. http://bildr.no/view/1408323 Helt til jeg trykker "apply", virker det som om det er i orden. Men det som skjer etter at jeg trykker apply er at oppløsningen går ned til samme gamle 640x480... http://bildr.no/view/1408327 EDIT: måtte forandre litt urler Endret 5. mars 2013 av noobsquad Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 5. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 5. mars 2013 Prøvd Advanced settings og overstyrt oppløsningen? Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mars 2013 Kommer ikke opp valg om høyere oppløsning enn 640x480 @ 60hz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå