s0lberg Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hei. Sitter på UIT sitt nett, å da må jeg bruke et brukernavn og passord for å få tilgang til internett. Er det noen mulighet for å dele denne Internett tilkoblingen over WLAN ved hjelp av stasjonæren? Sku gjerne ha fått Wlan til telefonen. Har en USB trådløs nettverkskort av typen DWA-140, å denne har jeg prøvd å sette i bridge med kabelkoblingen, men får ikke autorisert brukernavnet når den står i Bridge. Finnes det noen andre måter? Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Jøss, har dere ikke trådløst på universitetet?? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Jøss, har dere ikke trådløst på universitetet?? Tipper det er på en studentbolig, fleste universiteter har ethernet tilkoblinger der. Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-share-your-laptops-internet-access-with-ano.navId-323059.html Prøv den. Lover ingenting. Har ikke testet dette før. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Tipper det er på en studentbolig, fleste universiteter har ethernet tilkoblinger der. Korrekt. Er studentbolig. http://www.dummies.c...vId-323059.html Prøv den. Lover ingenting. Har ikke testet dette før. Fungerte ikke. Problemet er når jeg prøve å opprette en bridge mellom kablet nettverk og trådløskobling klarer jeg ikke å bli autorisert. Fins det noen løsning på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Antar at hver switcheport er satt opp til å slippe igjennom kun en MAC-adresse. Da går det ikke. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Hvis jeg hadde gått til innkjøp av en router. Ville det fungert, at brukernavnet blir autorisert via routeren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Nei, det vil ikke hjelpe dersom det jeg gjetter på er årsaken. Dette er noe man setter for å hindre flere maskiner på samme port, enten via internettdeling på en PC eller bruk av router. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Løsningen er nok noe tilsvarende dette: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=19791 En trådløsrouter med openwrt med rett oppsett. Lenke til kommentar
gmoltu Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Hei det er en enkel sak å få til berre å bruke Virtual Router du må huske å aktivere Wifi kortet, jeg deler TLF og nettbrett via PCen ingen problemer.. 3 Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Hei det er en enkel sak å få til berre å bruke Virtual Router du må huske å aktivere Wifi kortet, jeg deler TLF og nettbrett via PCen ingen problemer.. Hjertlig takk. Det fungerte utmerket. Endret 1. mars 2013 av s0lberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå