Mikaelj Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Har måttet installere dropbox og spotify mange ganger etter jeg installerte windows 8 på mine to maskiner (sony vaio s og stasjonær). Når jeg søker etter programmene under apps eller går inn på control panel for å se installerte programmer, så er de sporløst forsvunnet. Har også problemer med at snarveier jeg har lagt til på start skjermen blir borte, bl.a chrome snarveien. At programmene avinstallerer seg selv skjer sporadisk. Er det noen andre som har vært borti dette? Har også problem innimellom med at det tar 10 sek fra jeg høyreklikker på noe til menyen kommer opp, har SSD installert på begge maskinene. Eneste jeg har kommet frem til er at det kan være SSD-driverne som må oppdateres, men har ikke funnet ut hvilken SSD-type som sitter i laptopen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ville vel tro at om programmer bare forsvinner fra pcen din så er det noe feil med installasjonen. Selvsagt litt rart om det skjer på to pcer. Du har ikke noe virusprogram eller noe som plutselig markerer dem som skadevare eller noe? Har brukt Windows 8 på mine to bærbare siden 16.august i fjor og aldri opplevd noe slikt. Og du har selvsagt helt ekte Windows 8 versjoner? Bare for å være sikker, så du ikke kjører en eller annen piratkopi med masse skadevare på... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Jeg vet at dette har vært et problem på tidlige SSD-er, at de "glemmer" hva som har blitt skrevet til dem når de restartes (med maskinen). Mulig det finnes en firmware oppdatering til dine SSD-er. Er de samme modell? SSD bruker ikke driver, men SATA-kontrolleren trenger dette. Det finnes forskjellige SATA-kontrollere, men native fra Intel eller AMD er mye bedre enn tredjepartskontrollere fra f.eks. Marvell (som er på mange hovedkort). Lenke til kommentar
Mikaelj Skrevet 15. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2013 Skjønner ingenting av dette, windows er ekte. Var en del krøll når jeg skulle installere på begge maskiner også, den feilet når den oppdaterte, så jeg måtte selv installere én og én oppdatering for å få de installert, mulig det er installasjonen da. På begge maskinene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå