Jan-Henning Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Heisann! Har akkurat bygget meg en PC, og skulle til å kjøre noe 3D programmer, men den vil ikke laste fordi jeg ikke har OpenGL. Jeg trenger å skifte over til mitt Gigabyte HD 7950 3GB. Men dette er ett problem. Akkurat nå kjører PC-en min fra Intels HD Graphics 4000, noe som jeg ikke vil. Kortet får strøm, viftene snurrer og det er ingen overheats merker på den. Prøvd: Jeg har prøvd å finne det I BIOS. Har også lastet ned drivere. Har tatt ut og inn skjermkortet i fra mobo'et. Tatt ut og inn PCI-E kabelen, (prøvd med annen også) Slå av Intel HD 4000 via Enhetsbehandlingen, for å finne den andre. Den finner ikke HD7950. Inne på HWiNFO viser det kun Intel HD Graphics 4000. Specs på PC-en: Motherboard: ASUS P8Z77-V Pro CPU: Intel Core i7 3770k PGU: AMD Gigabyte HD7950 3GB RAM:Kingston HyperX blu 16GB (2x8GB) PSU: Corsair TX650W Hvis det er noe annet Info du trenger. Spør i vei Takker for alle innspill, vil gjerne bruke GPU-en når jeg har den, og ikke noe innebygget tullball. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Har du koblet skjerm (DVI) kablen til skjermkortet? Har du ikke gjort det vil du ikke se noe av det andre kortet. Etter som du har bilde virker det som at du har skjermkabel koblet til hovedkortet sin utgang og da vil kun Intel HD 4000 funke. Endret 28. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Har du koblet skjerm (DVI) kablen til skjermkortet? Har du ikke gjort det vil du ikke se noe av det andre kortet. Etter som du har bilde virker det som at du har skjermkabel koblet til hovedkortet sin utgang og da vil kun Intel HD 4000 funke. Det kan godt være. Jeg bruker en Blå liten kabel med to skruer på. Den ble skrudd rett i mobo-et. Tror ikke jeg har en hvit ledning i større størrelse. Har ikke HDMI uttak på Monitoren min, (skal kjøpe nye snart).. Skal prøve dette, Tusen takk! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. februar 2013 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Det kan godt være. Jeg bruker en Blå liten kabel med to skruer på. Den ble skrudd rett i mobo-et. Tror ikke jeg har en hvit ledning i større størrelse. Har ikke HDMI uttak på Monitoren min, (skal kjøpe nye snart).. Skal prøve dette, Tusen takk! Altså du bruker en VGA kabel koblet til hovedkort som betyr at Intel HD 4000 er det eneste skjermkortet du kan bruke. Du må nok koble enten en DVI eller en HDMi kabel til utgang på skjermkortet, først da vil HD 7950 tre i aksjon. DVI kabler har ofte en hvit kontakt i begge ender, men kan ha andre farger som bildet viser. Endret 28. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. februar 2013 Altså du bruker en VGA kabel koblet til hovedkort som betyr at Intel HD 4000 er det eneste skjermkortet du kan bruke. Du må nok koble enten en DVI eller en HDMi kabel til utgang på skjermkortet, først da vil HD 7950 tre i aksjon. DVI kabler har ofte en hvit kontakt i begge ender, men kan ha andre farger som bildet viser. Makes sense. Tusen takk! Var redd jeg har gjort noe feil ellernoe sånn. (Y) Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 1. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2013 som en nødløsning; fikk du med en overgang fra DVI til VGA? det pleier å følge med noen skjermkort, da kan du begynne å bruke den skjermen du har inntil du kjøper en ny. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mars 2013 Altså du bruker en VGA kabel koblet til hovedkort som betyr at Intel HD 4000 er det eneste skjermkortet du kan bruke. Du må nok koble enten en DVI eller en HDMi kabel til utgang på skjermkortet, først da vil HD 7950 tre i aksjon. DVI kabler har ofte en hvit kontakt i begge ender, men kan ha andre farger som bildet viser. Heihei! Prøvde å bruke DVI kabel, men skjermen har fortsatt ikke signal. HDMI fungere heller ikke. Bare RGB som gjør, men den bruker bare det integrerte grafikkortet siden den er plugget i motherboardet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) For det første vil skjermkortet vil ikke vises i BIOS, men du kan velge mellom Auto (BIOS velger skjermkort), IGFX (integrert skjermkort i CPU), PEG (PCIe skjermkort), PCI (tvilsomt valg) eller SG. Du finner dette under System Agent Configuration>Graphics Configuration hvis du velger Advanced mode for BIOS. Kjører du EZ mode, får du kun opp den enkle menyen i BIOS. For at BIOS skal velge PCIe skjemrkotet ditt må du velge PEG. SG er Switchable graphic. Regner med at du vet at det skjermkortet krever 2 x 6 pins PCIe strøm kabler og ikke kun en. Vil ikke funke med kun en 6 pin strømkabel. Endret 8. mars 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mars 2013 For det første vil skjermkortet vil ikke vises i BIOS, men du kan velge mellom Auto (BIOS velger skjermkort), IGFX (integrert skjermkort i CPU), PEG (PCIe skjermkort), PCI (tvilsomt valg) eller SG. Du finner dette under System Agent Configuration>Graphics Configuration hvis du velger Advanced mode for BIOS. Kjører du EZ mode, får du kun opp den enkle menyen i BIOS. For at BIOS skal velge PCIe skjemrkotet ditt må du velge PEG. SG er Switchable graphic. Regner med at du vet at det skjermkortet krever 2 x 6 pins PCIe strøm kabler og ikke kun en. Vil ikke funke med kun en 6 pin strømkabel. Herregud, jeg har bare 1 PCIe koblet til. Det kan godt være. Hvis det ikke fungerer, skal jeg prøve BIOS. Takk så mye! Gir deg en respons når jeg prøver nå om par min. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mars 2013 For det første vil skjermkortet vil ikke vises i BIOS, men du kan velge mellom Auto (BIOS velger skjermkort), IGFX (integrert skjermkort i CPU), PEG (PCIe skjermkort), PCI (tvilsomt valg) eller SG. Du finner dette under System Agent Configuration>Graphics Configuration hvis du velger Advanced mode for BIOS. Kjører du EZ mode, får du kun opp den enkle menyen i BIOS. For at BIOS skal velge PCIe skjemrkotet ditt må du velge PEG. SG er Switchable graphic. Regner med at du vet at det skjermkortet krever 2 x 6 pins PCIe strøm kabler og ikke kun en. Vil ikke funke med kun en 6 pin strømkabel. Takk såå mykje! Det fungerte når jeg plugget inn den andre PCIe kablen. You saved my life! Thanks! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2013 Bare hyggelig, og nyt skikkelig grafikk i spill hvis du driver med det. Husk å sette tråden til Løst med Løst kanppen. Lenke til kommentar
Jan-Henning Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mars 2013 Bare hyggelig, og nyt skikkelig grafikk i spill hvis du driver med det. Husk å sette tråden til Løst med Løst kanppen. Done! Takk så mye igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå