salve96 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Jeg går nå VG1 elektro og må søke før klokken 0:00 idag, dvs fristen er 1.Mars. Problemstillingen min er det at jeg vil helst inn på Vg2 automasjon, men dette er den vanskeligste linjen å komme inn på. Til jul hadde jeg 4,0 i snitt, og inntaket til automasjon ligger vanligvis rundt 4,5. Valg nummer 2 er data og elektronikk, mens valg nr 3 er El-energi. Disse er lettere å komme inn på, og det vil jeg definitivt klare, det er bare det at jeg ikke har like stor interesse av disse fagene. Data og el, som det er stor sjans for at jeg kommer inn på er det jeg trives best med av disse nå. Men jeg er usikker på hva jeg kunne blitt i fremtiden, ved å velge den linjen. Jeg er ikke ekstremt dataintressert, eller god på data. Jeg har inntrykk at dette er en linje som er mest for spillfolk "gamere". Jeg har ikke funnet noe innen data, som jeg tror egner seg for meg. Jeg er ikke spessielt god med hendene og gjøre håndarbeid. Heller ikke veldig fingernem. Men jeg er ganske god teoretisk, er også ganske interessert i tv. Hvis noen har tips til hva jeg kunne blitt innenfor data, kom med tips! Eller eventuelt andre linjer, som kjemiprosses, maritimt osv! Kjør på med innspill! Endret 28. februar 2013 av salve96 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 kan da gå automasjon eller el-energi, å sikte deg inn mot å jobbe offshore. Jeg gikk vg2 elenergi, og et ekstra år med maritim fordypning. Jobber nå som skipselektriker i Nordsjøen. Lenke til kommentar
salve96 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg vil veldig gjerne offshore. Problemet er bare det at jeg synes det er gørr kjedelig med el-energi. Er ikke særlig flink til slik praktisk arbeid. Jeg synes elektriker virker veldig ensidig, og foreløpig er ikke dette noe jeg kan tenke meg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det holder med en tråd https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1493030 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg