salve96 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg går nå VG1 elektro og må søke før klokken 0:00 idag, dvs fristen er 1.Mars. Problemstillingen min er det at jeg vil helst inn på Vg2 automasjon, men dette er den vanskeligste linjen å komme inn på. Til jul hadde jeg 4,0 i snitt, og inntaket til automasjon ligger vanligvis rundt 4,5. Valg nummer 2 er data og elektronikk, mens valg nr 3 er El-energi. Disse er lettere å komme inn på, og det vil jeg definitivt klare, det er bare det at jeg ikke har like stor interesse av disse fagene. Data og el, som det er stor sjans for at jeg kommer inn på er det jeg trives best med av disse nå. Men jeg er usikker på hva jeg kunne blitt i fremtiden, ved å velge den linjen. Jeg er ikke ekstremt dataintressert, eller god på data. Jeg har inntrykk at dette er en linje som er mest for spillfolk "gamere". Jeg har ikke funnet noe innen data, som jeg tror egner seg for meg. Jeg er ikke spessielt god med hendene og gjøre håndarbeid. Heller ikke veldig fingernem. Men jeg er ganske god teoretisk, er også ganske interessert i tv. Hvis noen har tips til hva jeg kunne blitt innenfor data, kom med tips! Eller eventuelt andre linjer, som kjemiprosses, maritimt osv! Kjør på med innspill! Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Om du virkelig vil komme deg inn på vg2 automasjon så kan du prøve å jobbe deg mot et bedre snitt? Det er jo ikke sikkert at siste inntaket blir 4,5 i år også. så om jeg var deg ville jeg jobbet hardt for å komme inn på auto. (om du tror dette er mulig) går selv vg1 elektro og skal gå Brønnteknikk eller Auto til neste år. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Om du ikke kommer inn på automasjon, kjør på med Elenergi, for så å gå videre på VG3 Maritim Modul. Da blir du lærling som skipselektriker med vanlig elektromontør-fagbrev. Mye automasjonsrelaterte oppgaver på større båter. Edit: Det holder med én tråd. Endret 28. februar 2013 av BigJackW 1 Lenke til kommentar
salve96 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Har du selv erfaring fra VG2 El-energi? Jeg er ikke spessielt glad i den type arbeid.... Tror ikke vanlig elektriker er noe for meg.. ps: Er desp så må lage så mange tråder som mulig Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg svarte deg akkurat i den andre tråden din. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ja har selv gått VG2 el-energi. Liker heller ikke PR-spikring for å si det slik, så jeg fikk meg lærlingeplass hos et firma som driver med installasjon på diverse båter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det holder med en tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1493030&hl=&fromsearch=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg