Gå til innhold

Bærbar gaming pc til maks 15000

Anbefalte innlegg

Hei! Går mot kjøp av ny pc, nok en gang blir det bærbar da jeg ikke har plass til stasjonær pc. Har nå hatt acer aspire 8930g i 4 år, og har vært passe fornøyd med den, denne gangen vil jeg ha noe litt heftigere.

I en jungel av muligheter trenger jeg deres hjelp og råd, hva ville dere kjøpt og hvorfor? Ser for meg 16 gb ram, lurt? Hva er det beste skjermkortet man kan få i denne prisklassen? Andre ting jeg burde se etter? Hva med ssd?

Ser for meg å kunne spille hva det måtte være av nye spill på tilnærmet maks..

Denne virker jo bra, men ikke i salg lenger!

http://www.hardware.no/artikler/toshiba-qosmio-x870-11g/112086

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til hvilket bruk?

Skal du spille, så burde en 4-8 GB ram være mere tilstrekelig, skal du ha 16 GB minne er det heller multitasking og videoredigering du bør i så fall bruke det til.

SSD disk er helt klart anbefalt ja, men man må uansett kjøpe veldig heftig laptop hvis man skal få det til den prisen, ville heller ha vurdert å kjøpt Samsung SSD 840 Series 250GB eller bedre. Problemet er at de fleste laptopene i dag har recovery partisjon så du må enten sørge for å få med recovery DVD eller kjøpe egen windows lisens/technet lisens også bruke det.

Multicom Kunshan P150E 15.6" Full-HDMatt, Intel Core i7-3630QM, 16GB, 120GB SSD + 500GB harddisk, AMD Radeon HD 7970M, HDMI, USB3.0, Uten operativsystem

er veldig bra tilbud, eneste er windows lisens kommer i tillegg og trenger du blueray/dvd brenner må vel den kobles med USB ser det ut som. Nå aner jeg ikke hvordan batterilevetiden er her, men ellers burde denne takle både spilling og videoredigering sånn passe bra et års tid.

Lenke til kommentar

Til hvilket bruk?

Skal du spille, så burde en 4-8 GB ram være mere tilstrekelig, skal du ha 16 GB minne er det heller multitasking og videoredigering du bør i så fall bruke det til.

SSD disk er helt klart anbefalt ja, men man må uansett kjøpe veldig heftig laptop hvis man skal få det til den prisen, ville heller ha vurdert å kjøpt Samsung SSD 840 Series 250GB eller bedre. Problemet er at de fleste laptopene i dag har recovery partisjon så du må enten sørge for å få med recovery DVD eller kjøpe egen windows lisens/technet lisens også bruke det.

Multicom Kunshan P150E 15.6" Full-HDMatt, Intel Core i7-3630QM, 16GB, 120GB SSD + 500GB harddisk, AMD Radeon HD 7970M, HDMI, USB3.0, Uten operativsystem

er veldig bra tilbud, eneste er windows lisens kommer i tillegg og trenger du blueray/dvd brenner må vel den kobles med USB ser det ut som. Nå aner jeg ikke hvordan batterilevetiden er her, men ellers burde denne takle både spilling og videoredigering sånn passe bra et års tid.

Nei nei.

7970M er et dårlig kort med Enduro, ikke kjøp det.

Kjøp et kort som GTX680M.

Lenke til kommentar

Så jeg burde heller gå ned på ram og gå for ett bedre skjermkort? I klassen 17" skjerm og oppover, hva er det beste alternativet i denne prisklassen? Hvem gir deg mest effekt og glede for pengene?

Mest ytelse for pengene har laptop aldri vært.

Men du kan gå for skjermkort istedenfor RAM. RAM endrer ikke ytelsen, bare kapasiteten.

Du skal gå for GTX 680M som ble linket på slutten her.

8GB ram er mer enn nok.

Lenke til kommentar

Spør i samme tråd da dere var veldig hjelpsomme; ser ut til att jeg kanskje klarer å lage meg en liten plass i stua til en stasjonær pc, da jeg har skjønt jeg vil få mye mer for pengene ved å gjøre det sånn. Som sagt, har ikke all verdens peil på dette, så bygge selv er uaktuelt. Ser f.eks komplett har en mange gamer pc'r, vet ikke om de er ok? Lønner det seg å kjøpe kun pc'n for seg selv, å kjøpe skjerm/tastatur og mus ved siden av? Hva anbefaler gutta her inne, og hvorfor? Ser for meg da samme prisklasse, da med alt inkludert (pc, skjerm, tastatur, mus, programvare osv...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...