Gå til innhold

Fun Light, Yay or nai?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Kjøpte meg en flaske Fun Light idag istedefor den vanlige 1.5literen med brus eg pleier å ha i helgene..nå skal eg jo såklart ikke drikke en hel flaske saft på en helg men regner med dere skjønner.

 

Nå er eg rimelig aktiv med trening, både sykling inne og ute, styrketrening og løpeturer ute. Så da er jo spørsmålet om noen glass Fun Light i uka gjør meg veldig vondt?

 

Er jo veldig lite kalorier i safta men til gjengjeld er det mye tilsetningstoffer og slikt.

 

1757.jpg

 

Skal sies at eg får i meg rikelig mengder med vann på en dag samt melk til frokost.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

"..som alle skal ha det til" ?

 

EFSA har revidert, revidert og atter revidert og begrunnet ekstremt detaljert inklusjons/eksklusjons-kriteriene og kommet fram til det samme hver gang : Aspartam er trygt i de dosene det er menneskelig å innta, videre har man en booster (acesulfam K) som om jeg husker i farten er ishh 200 ganger søtere enn sukker, akkurat som aspartam - man bruker da acesulfam K for å forsterke effekten av aspartam.

 

Denne" uavhengige forskningen" som kritikerne mener burde blitt tatt hensyn til som EFSA GRUNDIG forklarte hvorfor ble ekskludert var grunnet at musene som ble brukt i forsøket fikk høyere doser, type musen som ble brukt er kjent for å lettere få sykdommer og i tillegg hadde musene sykdom i lever, hjerte og dårlige helsetilstand. (se kilderefering)

http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2089.htm

 

Så mye for denne "uavhengige forskningen" ..

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I hver situasjon det er snakk om saft (ikke akkurat hver dag men, du skjønner :tease: ) så nevner jeg at jeg drikker Fun saft for å unngå unødige kcal/sukker osv.

Og da får jeg høre av nesten alle at Fun/lettprodukter ikke er bra, da er det mye bedre med vanlig sukker osv.

 

Derfor sier jeg "som alle skal ha det til".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, da forstår jeg og er enig med deg - jeg elsker å være "drittsekken" i den situasjonen - hver gang jeg drikker pepsi max/fun light istedenfor en sukret versjon så får jeg " men dette der er jo farlig/usunt"

Er egentlig ganske så utrolig, at folk uten videre lirker av seg sånne påstander.

 

Så da spør jeg "Åh? Kan du utdype hva du mener med at det er farlig?" Og resultatet blir at jeg er en arrogant jævel. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...