smartphone Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg har en PC som har virket bra, men fikk først blåskjerm Når jeg da starter får jeg denne melding: Får så melding om at jeg må ta backup og sette inn ny HDD. Har kjørt CHKDSK og får ingen feil på HDD. Alt virker, men har nå i løpet av noen dager fått blåskjerm flere ganger og "SMART BAD" ved oppstart som vist over. Har kjørt en prøveversjon av Hard Drive Inspector og får der "reliability 0%". Er det feil på HDD, eller kan det være noe annet? Må jeg bytte HDD omgående? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ja, det er sannsynlig at det er feil på HDD. Jeg ville byttet omgående. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Takk for svaret! Ja, regner vel med det. (edit:) Det rare synes jeg er at jeg får 0 feil på CHKDSK. Kan det være noe annet? Kjedelig å bytte HDD og så kanskje samme problem om en stund. Noen som har erfaringer med dette? Endret 28. februar 2013 av smartphone Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 CHKDSK sjekker bare logiske sammenhenger i filsystemet. SMART håndterer informasjon som kommer fra HDD'en selv, inkludert hardware-feil. Jeg håper du har backup av viktige filer på denne disken. Har du det, så kan du jo velge å kjøre videre - inntil det eventuelt crasher skikkelig. Har du ikke, så er det nok bare et tidsspørsmål før du mister data. (Selv om SMART-data ikke alltid klarer å gi et godt inntrykk av hvor lenge en HDD har igjen. Det vanligste er vel dog at en HDD crasher uten at SMART har sagt et pip.) Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 CHKDSK sjekker bare logiske sammenhenger i filsystemet. SMART håndterer informasjon som kommer fra HDD'en selv, inkludert hardware-feil. Jeg håper du har backup av viktige filer på denne disken. Har du det, så kan du jo velge å kjøre videre - inntil det eventuelt crasher skikkelig. Har du ikke, så er det nok bare et tidsspørsmål før du mister data. (Selv om SMART-data ikke alltid klarer å gi et godt inntrykk av hvor lenge en HDD har igjen. Det vanligste er vel dog at en HDD crasher uten at SMART har sagt et pip.) Jeg har backup, og tror likevel jeg bestiller ny HDD. Lurer litt på SSD, tenker litt over det nå hva det blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå