Cooky Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Jeg har tidligere prøvd ut medikamentet Minifom mot luftplager i mage og tarm, og dette er medikamentet som har hatt best effekt hos meg personlig. Men samtidig hadde det ikke god nok effekt. Jeg skrev igår et spørsmål til en allmennlege hos lommelegen.no og dette er noe av det jeg fikk som svar idag: ".. Men du spør om der er medikamenter mot luft som jeg kan anbefale deg å prøve eller å be fastlegen din om å skrive ut. Jeg vet at der finnes to andre medikamenter mot luftsmerter: Imogas og Siloxan, men de inneholder samme virkestoff som Minifom så jeg vet ikke helt om der er noen spesiell grunn til at du skulle velge disse istedet for Minifom, som du allerede vet virker. De må forøvrig taes like ofte." Jeg har da sjekket opp både medikamentet Imogas og Siloxan. Angående Imogas står det skrevet at det skal begrenses til 10 dager. - Noen som vet hvilke negative bivirkninger Imogas kan gi dersom jeg bruker det i mer enn 10 dager? (her snakker vi om i gjerne flere år). - Hvilke av disse 2 nevnte medikamentene er det dere ville brukt, anbefalt og gjerne har hatt best effekt av selv? - Og hvorfor er Imogas reseptpliktig, mens Siloxan ikke er, når de begge har samme virkestoff? Helst ikke svar dersom dere ikke er ganske sikker på svarene deres. Endret 28. februar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Har du vurdert å endre kosten din? Var mye plaget med lignende før jeg endret litt på kostholdet mitt. Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Du har ikke muligens laktoseintoleranse? Var selv plaget med _mye_ luft i mage og tarm, til jeg fant ut at det var laktosen som forårsaket det. Prøv å unngå laktose par dager, og se om du merker noe forskjell. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Har du vurdert å endre kosten din? Var mye plaget med lignende før jeg endret litt på kostholdet mitt. Nei, det kommer ikke til å skje. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Du har ikke muligens laktoseintoleranse? Var selv plaget med _mye_ luft i mage og tarm, til jeg fant ut at det var laktosen som forårsaket det. Prøv å unngå laktose par dager, og se om du merker noe forskjell. Aner faktisk ikke. Men jeg kan jo nevne at jeg spiser nesten ingenting om dagene, og når jeg spiser er det hovedsakelig omelett (ost, skinke, pølse (kjøtt generelt, men i små "doser"), kål og pepper). Ellers tar jeg høyest anbefalt dose Idoform Fiber daglig, og noen medikamenter, som så vidt jeg vet ikke skal gi slike bivirkninger, og som jeg gikk på lenge før jeg fikk disse "problemene". Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hypokonderklinikken. Tur anbefales. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Hypokonderklinikken. Tur anbefales. Hva er det for noe? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hva er det for noe? Det er klinikken for folk som tror det er noe galt med seg, når det egentlig ikke er noe galt. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Nei, det kommer ikke til å skje. Hvis du ikke har vilje til å prøve f.eks å kutte ut melkeprodukter i en uke for å se om det hjelper kan du ha det så godt. Hjelper ikke alltid bare å svelge en pille. 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Det er klinikken for folk som tror det er noe galt med seg, når det egentlig ikke er noe galt. Det er ikke noe galt, men mer et flaut problem. Punktum. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Cooly er et troll. Dont feed it. Bare å se på antall tråder og "diagnoser" som visstnok er tilstede. Ergo, hypokonderklinikken vil være et fint sted. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Om du ikke er villig til og endre kosthold eller prøve og få i deg mindre laktose når pillene dine ikke fungerer så er det ikke mye man får gjort , "gass" kommer nemlig av det man dytter og heller inn i munn. Det kan tenkes at det er noe du reagerer på. Siden du nevner kål på hva du eter så regner jeg med at det er ofte, Er det ikke en kjent sak at dette produserer mye luft ? Men om du skal belage deg på piller og medikamenter kan du forvente og få andre plager også. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) "gass" kommer nemlig av det man dytter og heller inn i munn. Og dette såkalte "problemet" dukket først opp etter at jeg kuttet ned på matinntaket. Men jeg spiser fortsatt det samme som tidligere. Endret 1. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Siden du nevner kål på hva du eter så regner jeg med at det er ofte, Er det ikke en kjent sak at dette produserer mye luft ? Jeg har alltid kål i omeletten når jeg spiser det (noe som er flere ganger i uken, men ikke vanligvis hver dag). Og det å ha kål i omeletten er noe jeg har gjort i minst 6 måneder nå. Endret 1. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Og dette såkalte "problemet" dukket først opp ETTER at jeg kuttet ned på matinntaket. Men jeg spiser fortsatt det samme som tidligere. Nå sier du vel egentlig bare at du spiser det samme men du spiser mindre, Det kan fortsatt være at noe det du spiser krangler med systemet ditt og at det skaper problemer, Det kan være en tilfeldighet at det skjedde etter at du kuttet ned mengde mat. Jeg prøver bare og hjelpe og derfor anbefaler jeg og endre kostholdet og ikke endre mengden, Laktose og gluten er ofte syndere bak lengere smerte/problem med mage og tarm. og om dette problemet har dukket opp etter du begynte og spise kål oftere kan det hende det er kålen som lager problem, Man må bare eliminere og prøve seg fram om medikamenter rekker helt fram Endret 1. mars 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 Men om du skal belage deg på piller og medikamenter kan du forvente og få andre plager også. Ikke egentlig, da jeg "aldri" får bivirkninger av medikamenter. Jeg har gått på minst 15-20 forskjellige medikamenter de siste 2-3 årene, og ikke fått mer enn 2-3 bivirkninger av disse (som jeg kan komme på i farten). Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Noe tåler man noe tåler man ikke , Man vet aldri 100% sikkert at alt man dytter i seg av piller vil virke uten bivirkninger. Mest sansynlig siden du er så erfaren med medikamenter vil du ikke få bivirkninger, Men om roten av probelmet ligger i noe du får i deg regelmessig av mat vil nok bare piller døyve problemet men ikke fjerne det. Husk at cøliaki og laktoseintoleranse er noe man kan få uansett hvor man er i livet, Sterke smertefulle problemer eller mindre problemer som for eks mye luft. Skjønner at problemet ditt er utrolig plagsomt og jeg håper du får orden på det, Men man må nesten se på det fra alle vinkler for og finne roten i problemet. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 1. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Noe tåler man noe tåler man ikke , Man vet aldri 100% sikkert at alt man dytter i seg av piller vil virke uten bivirkninger. Mest sansynlig siden du er så erfaren med medikamenter vil du ikke få bivirkninger, Men om roten av probelmet ligger i noe du får i deg regelmessig av mat vil nok bare piller døyve problemet men ikke fjerne det. Husk at cøliaki og laktoseintoleranse er noe man kan få uansett hvor man er i livet, Sterke smertefulle problemer eller mindre problemer som for eks mye luft. Skjønner at problemet ditt er utrolig plagsomt og jeg håper du får orden på det, Men man må nesten se på det fra alle vinkler for og finne roten i problemet. Vel, det kan uansett nevnes at smerter i mage og/eller tarm ikke er en del av problemet. Problemet er for mye luft i magen, men hovedsakelig for mye luft i tarm. Endret 1. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
GCGC Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Hei ! prøv denne, http://www.digestiveadvantage.com/shop-products/digestive-advantage-gas-defense-formula-32-count# Digestive Advantage Gas Defense Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå