Skismøring Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Da må du bli e-bruker. Du finner link på altinn.no Ved å bli e-bruker får du selvangivelsen 19. mars. http://www.dinepenge...ronisk/20340109 Edit: Du må registrere deg før, eller innen 1. mars, husker ikke helt. Gjør det i dag! Endret 28. februar 2013 av Skismøring 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Så dette i går, genialt. Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Ja! Er alltid spennende å se hvor mye man får igjen, eller må betale. Endret 28. februar 2013 av Skismøring Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Skatteetaten sparer utgifter til papir og porto, og burde kanskje lokke med litt "skattelette"? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Alt ein kan få elektronisk i staden for på papir er positivt. 3 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Og dette ble det informert om av skatteetaten...når? Og hvor? To dager før, blir dette opplyst om av media, og prøver man å registrere seg i dag så er jo fristen ute. Ikke bare for å få skatteoppgjøret tidligere, men for å bli e-bruker overhodet. EDIT: Hva er egentlig forskjellen på en e-bruker og en altinn-bruker? Har jo før fått selvangivelsen elektronisk på Altinn. Kunne de ikke fortsatt med det? Endret 3. mars 2013 av Bergendahl Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Du får den svjv. både på Altinn og papir, e-bruker får den bare på Altinn. For øvrig har skatteetaten opplyst om dette siden rundt nyttår. Jeg ble e-bruker i januar en gang i alle fall. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (...) To dager før, blir dette opplyst om av media, og prøver man å registrere seg i dag så er jo fristen ute. Ikke bare for å få skatteoppgjøret tidligere, men for å bli e-bruker overhodet. (...) Dette tykkjer eg virkar merkeleg. Har du noko kjelde for dette? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Det sto når jeg forsøkte å opprette e-bruker at fristen for å bli e-bruker var ute. Nå har de imidlertid endret teksten, så nå står det at tjenesten for å bli e-bruker åpner igjen om en uke 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Tipper man kan registrere seg som e-bruker etter årets runde med selvangivelser. 1 Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Er det mulig å sjekke om man er e-bruker noen plass? Har sett under min profil hos altinn, men finner ikke noe.. Husker at jeg i fjor samtykket til at jeg skulle motta skattepapirene elektronisk, men vet ikke om det var det samme som å bli e-bruker..? Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Er det mulig å sjekke om man er e-bruker noen plass? Har sett under min profil hos altinn, men finner ikke noe.. Husker at jeg i fjor samtykket til at jeg skulle motta skattepapirene elektronisk, men vet ikke om det var det samme som å bli e-bruker..? Nei, det er håløst. Jeg tror du og jeg er e-aktører. Googlet meg til: E-bruker eller e-aktør? En e-bruker er ikke det samme som de som tidligere har registrert seg som e-aktører. Over 400.000 har tidligere registrert seg som e-aktører, de får også selvangivelsen 19. mars. Forskjellen er at en e-bruker får all kommunikasjon elektronisk, mens en e-aktør kun får selvangivelsen elektronisk. – Vi vil gjerne at også e-aktørene blir e-brukere, så også de får brevene våre elektronisk, understreker Bjerke. ...Så vi får den 19.mars (?) Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Se der ja! God å se at det ikke er jeg som innbiller meg ting.. Ser ut som vi også får 19. mars ja (som jeg også trodde før jeg fant ut at "e-bruker" er nytt av året...) Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Fikk den idag, må betale 800! Og jeg som hadde sett for meg å få igjen 600.000 Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Trodde jeg hadde blitt Ebruker. da jeg meldte meg opp til det, men har visst glemt å signere. Jezuz fu*king god. Men, får igjen 14500kr anyhow. Endret 19. mars 2013 av TomTucker Lenke til kommentar
War Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Ja man må logge inn i ettertid og signere dette. Våknet opp som gjeldsslave til staten :E Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Får igjen 3.300 kr. Akkurat som forventet. Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Alltid kjørt litt ekstra skatt, greit å få igjen penger. Tenkte at denne gangen tar jeg bare tabell for å gå ca i null. Resultat 6000kr i restskatt. Faen, siste gangen det blir gjort(iallefall uten å regne litt ekstra på det) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Litt over 41000 i restskatt. Omtrent som forventet. Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Litt over 41000 i restskatt. Omtrent som forventet. Gratulerer! Du har vel da spart kanskje 1500 kr i renter? Enda mer enn meg, fikk også restskatt men ikke fullt like mye. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå