Gå til innhold

Jeg skal ha nytt skjermkort. Trenger litt hjelp.

rivaldo

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på hvor mye penger jeg har. Det kommer litt ann på prisen jeg får for mitt gamle kort. Men jeg har et sted mellom 1.8k og 2.5k å bruke på nytt kort. Hva skal jeg kjøpe? Jeg driter i all den møkka som følger med, kortet skal yte mest mulig for pengene.

Etter å ha lest litt skjønner jeg at ati er den store for tiden. Men hvilket kort er det jeg skal gå etter? Er det lenge til det blir sluppet nye kort på markedet? Hva skal jeg unngå? Det var ikke værre en det....hjelp meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående lansering av nye kort så har vist ati og nvidia bestemt seg for å drøye det til neste år da di mener at markedet ikke trenger nye kort for tiden.

Du kan såklatrt vente til det .50 kommer ut for nvidia fx5900u kortene og lese konklusjonene som kommer fra di forskjellige websitene da mange mener at disse driverne skal gjøre hokus pokus for nvida.

Personlig så er jeg ganske så usikker på om det kommer til å rette opp problemet med 5900u, eller om vi får ytelse på bekostelse av spill elementer og bildekvalitet, men som sagt vent til .50 kommer ut og finn ut da om du ønsker et ati eller nvidia kort.

Lenke til kommentar
spytter du inn 400,- til (2900,-) får du et Radeon 9800Pro, noe av det beste som er å oppdrive nå.

hvis du kan vise meg et ati9800 pro kort som koster 2900,- skal jeg bestille det med en gang..¨

du mener sikkert non pro !

tror det billigeste 9800 pro kortet koster ca 3400,-

men til trådstarter,hvis du selger ditt andre kort slik at du får råd til 9800

non pro har du fått et kort med veldig bra ytelse..(ca 2700-3000,-)

Lenke til kommentar
Angående lansering av nye kort så har vist ati og nvidia bestemt seg for å drøye det til neste år da di mener at markedet ikke trenger nye kort for tiden.

Det er NV40 og R420 som er uttsatt til neste år. ATI's R360 og Nvidias NV36 og NV38 kommer i høst, antageligvis i slutten av September.

Lenke til kommentar

Tatt fra artikkel på http://www.hw.no

Hverken ATI eller Nvidia kommer til å avdekke sine hjertebarn i år, R420 og NV40. Grunnen skal være at markedet ikke trenger denne revolusjonerende arkitekturen før til neste år.

ATI hadde nok helt sikkert klart å lansere R420 i løpet av 4. kvartal i år, men det er også et spørsmål om hva markedet trenger. Hvorfor lansere noe nytt, dersom kundene allerede er storfornøyde med det "gamle"?

"We do not need new graphics architecture this year", skal en talsmann for ATI har bekreftet ovenfor Xbit Labs.

Det ser ikke ut til at Nvidia har kommet med noen kommentarer vedrørende lanseringen av NV40, men ettersom 4. kvartal er tildelt salget av NV36 og NV38 er det tvilsomt at det faktisk er nødvendig med en ny lansering i dette kvartalet. Ettersom ATI også opererer innenfor 3xx-serien, har de to konkurrentene heller ikke noe psykologisk overtak med tanke på selve kodenavnet på brikkene.

For ATIs del er det R360 som skal bli høstens slager. Lanseringen skjer trolig på Computex Taipei i slutten av september.

Rykter rundt NV40 sier at den vil bli klokket på 600 MHz, mens minnet kjører på 1500 MHz.

Så det eneste vi får i år er "oppdateringer" på di skjermkortene som allerede bygger på eksisterende brikker med forskjellige løsninger som egentlig ikke betyr så veldig mye... Greit ekstra fart er greit å ha, men innen ny forbedret arkitektur kommer på markedet kommer vi ikke til å se så utrolig stor forskjell.

Lenke til kommentar
spytter du inn 400,- til (2900,-) får du et Radeon 9800Pro, noe av det beste som er å oppdrive nå.

hvis du kan vise meg et ati9800 pro kort som koster 2900,- skal jeg bestille det med en gang..¨

du mener sikkert non pro !

tror det billigeste 9800 pro kortet koster ca 3400,-

men til trådstarter,hvis du selger ditt andre kort slik at du får råd til 9800

non pro har du fått et kort med veldig bra ytelse..(ca 2700-3000,-)

det skal gå an og flashe kortet til pro (ikke spørr meg hvordan, bare hørt det,)
Lenke til kommentar

3400 er alt for mye for meg nå, poenget med 1800 til 2500 er at det klarer ikke dama å spore opp hvor forsvant. 3400 forsvinner ikke sånn bare uten videre.

Jeg har et Geforce 4400 ti 128 kort, jeg aner ikke hvor mye jeg kan få for det. Det er 1 år gammelt, aldri vært klokket, har noen et forslag til pris? Kunne jeg fått 800 feks for det?

Og de nye Fx kortene har jeg hørt bråker mye. Er dette sant? Maskinen min bråker nok som det er. Og til slutt, hvor lenge kan jeg anta at et kort i klasssen 2500kr "holder"? Vil det være midt på treet om 1 år?

Lenke til kommentar
3400 er alt for mye for meg nå, poenget med 1800 til 2500 er at det klarer ikke dama å spore opp hvor forsvant. 3400 forsvinner ikke sånn bare uten videre.

:lol::lol: Jeg har også en temmelig nøysom kjæreste (hun er tilfeldigvis min kone også...) så jeg sliter også med det der. Nå er jeg altfor ærlig til å juge om den slags, så det blir ikke så mye datautstyr på meg om dagen... :shrug: :wink:

Jeg har et Geforce 4400 ti 128 kort, jeg aner ikke hvor mye jeg kan få for det. Det er 1 år gammelt, aldri vært klokket, har noen et forslag til pris? Kunne jeg fått 800 feks for det?

Hvis du har et 4400 kort, tjener du lite på å oppgradere idag. Da du opp på 9800 pro. Ytelsesfoskjellen opp til non-pro er ikke verdt pengene. Som de andre har sagt tildligere, snurp sammen pengepungen og vent til slutten av måneden. Da kommer det nye kort som gir mer "bang for the buck". Det skal jeg, og mitt Ti4200 ble grilla av lynet, så jeg sitter med en lånt TNT2 M64. Ouch. Men jeg sløser ikke med penga nå, når jeg kan vente et par uker og få noe som varer lengre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...