Kent Touch This Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Mulig TS har endret en del på første post uten min viten, så da faller jo A-klasse helt ut så klart. De gamle A-klassene ser jo ikke ut i måneskinn etter min mening og bør derfor kanskje ikke engang nevnes. Han har ikke endret noe som helst. Det kommer nemlig opp en notis nederst i innlegget dersom noe endres etter det er blitt publisert. Det var nok heller du i din iver etter å skryte av A-klassen som overså noe, tenker jeg. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det var nok heller det at jeg trodde TS snakket om ny bil så jeg blingset nok litt. Derfor så dro jeg inn den nye A-klasse. Dessuten ser jeg ikke noe galt i å anbefale en bil man selv liker godt som befinner seg i samme segment. Problemet her er at jeg blingset litt på første posten, så den tar jeg på min kappe. Men hvem jeg hadde valgt av disse to bilene som TS etterspør har jeg allerede svart på så da tenker jeg tråden bør fortsette, så kan TS heller se bort fra mine innlegg angående A-klasse, for alternativet da blir den gamle A-klassen og den ser jo uansett ikke ut i måneskinn i mine øyne Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Når jeg nå ser at trådstarter er på jakt etter en bil med automatgir og "så mye utstyr som mulig" er jo egentlig forslaget ditt bare enda dårligere. Den billigste varianten av den nye A-klassen med automatgir på bruktmarkedet i dag er ca. 100.000,- høyere priset enn hva trådstarter oppgir at han ønsker å bruke på bil. I tillegg kan det nevnes at blant nyere biler er det vel få som har fått såpass hard kritikk for automatkassen enn det nye A-klasse har fått. Dette kan være en deal-breaker for enkelte. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 I tillegg kan det nevnes at blant nyere biler er det vel få som har fått såpass hard kritikk for automatkassen enn det nye A-klasse har fått. Dette kan være en deal-breaker for enkelte. BjerkneZ går tilsynelatende primært etter utvendig og innvendig utseende når det gjelder valg av bil, så da er sikkert ikke en skranglende automatkasse et stort problem. Kjørte de nye A-klassen nylig og selv om den ser veldig fin ut (til tross for litt billigplast her og der) synes jeg den ikke er spesielt god å kjøre. Girkassen sliter og er treg og den føles ikke spesielt sportslig. Styringen er tung, og den er ikke spesielt komfortabel å kjøre da fjæringen er stiv, så man merker ujevnheter i veien meget godt. Gå heller for 1-serie eller A3 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Smak og behag heldighvis Skranglete automatkasse kjenner jeg meg ikke helt igjen i, og etter å ha kjørt VW'ens DSG kasse i flere år, samt Audi's Multitronic kasse (Som forøvrig er et annet system) så finenr jeg A-klassens automatkasse minst like responsiv som DSG kassen til VW. Spesielt om man setter den i "Sport"-mode noe jeg ikke regner med den bilen du kjørte hadde. Man må vel opp i A-250 for å få "sport"-modus på girkassen. Når man kjører i "E" (Economy) så er den så klart langt mindre responsiv og mykere i skiftene. Selv liker jeg stiv fjæring og de njeg har er nok også enda stivere samt lavere enn den du kjørte, men man kjøper jo ikke en "sportslig" småbil og forventer høy komfort og sofafølelse når man kjører. Det er tydelig at det også er en del meninger om hva som er "billigplast" og ikke så den diskusjonen blir jo veldig subjektiv. Men det hjelper lite om hele interiøret skulle være av stål når det er designet helt "feil". En god mellomting synes jeg dog er bra og der synes jeg som sagt Mercedes A-klasse har truffet midt i blinken. (Igjen, subjektivt). Jeg likte interiøret/Dashbordet i den gamle 1-serien langt bedre enn den nye. Den nye har et stort gap i dashbordet og minner meg faktisk uten å overdrive på interiøret til en VW Transporter. Altså med tanke på selve dashbordet. Sikkert bare jeg som ser en viss likhet, men dog Endret 19. mars 2013 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Bjerknez, som sagt har du gjort det lett for alle å få med seg at du har leaset ny bil. Vi har skjønt det. Du har til og med en egen tråd om det. Kan vi slippe at du nevner bilen din i alle mulige sammenhenger, slik du har for vane å gjøre med alle nyanskaffelser? Jeg tror ærlig talt trådstarter driter i om girkassen din er smud eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Bjerknez, som sagt har du gjort det lett for alle å få med seg at du har leaset ny bil. Vi har skjønt det. Du har til og med en egen tråd om det. Kan vi slippe at du nevner bilen din i alle mulige sammenhenger, slik du har for vane å gjøre med alle nyanskaffelser? Jeg tror ærlig talt trådstarter driter i om girkassen din er smud eller ikke. Svarte bare på posten over meg jeg, så mitt innlegg var vel ikke noe mindre "off topic" enn noen andres, men har jo skjønt lenge at du har noen pigger i siden på meg, og jeg er jo vant til det nå. Du har derimot helt rett i at han driter i om girkassen min er smud eller ikke, for i ettertid så jeg jo at den nye A-klasse ikke var aktuell, men der blingset jeg tidligere i tråden. Det skal vel også sies at trådstarter med stor sannsynlighet driter i vår diskusjon rundt dette, så en liten PM eller ti fra nå av hadde kanskje ikke vert dumt? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har ikke noen "pigger i siden" til deg eller noen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå