Villfaren Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hadde planer om å kjøpe en Kurio til min niese, men har lest litt ymse om kvalitet og brukergrensesnitt. Hun er idag vant med å trykke på touch tlf og den slags. Spm er som følger, er brettet verdt pengene? finnes det ett annet brett i samme prisklasse som er bedre? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hei, hvor gammel er hun og hva skal brettet brukes til? Til mine jenter har jeg kjøpt Samsung Galaxy Tab 5.0, dvs et 5 tommers nettbrett/mediaspiller som tidligere fulgte med som fjernkontroll om du kjøpte dyr Samsung TV. Denne får kjøpt for alt i mellom 800 og 1200 kr på Finn. Ikke noe topp nettbrett, men det funker bra, har både kamera, internett, og god batteritid til en rimelig penge. Den er fast på Android 2.3 og vil nok ikke bli oppdatert(da Samsung aldri gidder slikt), men for mine jenter på 10 og 12 har det funket veldig bra. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Hun blir 7 no i april og brettet blir vel no i starten brukt til spilling og generellt bare det å bli vant med teknologien.. Etterhvert vil hun nok lære seg internett også. Har merket i det siste at hun vokser seg svært fort frem når det kommer til dette og eg har derfor vurdert en slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749023#reviews Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg har en sånn selv og kan anbefale den. Bedre enn å kjøpe noe store dyre greier. Lenke til kommentar
ArmandAanekre Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Et bedre valg er Google Nexus 7" for 200 kroner mer. Da får du: 1,2GHz fire kjernes prosessor i stedet for dobbeltkjerne 1GHz 32GB lagring i stedet for 8GB 1280x800 oppløsning i stedet for 1024x600 Nexus har imidlertid bare fronrettet kamera. (Men hvem bruker det noe særlig annet enn til videosamtale) Jeg har hatt denne i en måned og er godt fornøyd. (har også ipad3) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769603 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Uamsett er Kurio nettbrettet ikke å anbafale. Ifølge prisguides brukere er erfringene at skjermen går i stykker. https://prisguiden.no/produkt/kurio-tablet-166568/erfaringer Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Tab 2 har litt for lite lagringsplass, så du vil fort trenge et minnekort. Da er det like greit å gå for Nexus 7 først som sist, så får du nyeste Android, bedre ytelse og bedre skjerm i samme slengen. Alternativt er Asus MeMo et rimeligere alternativ, som fortsatt har mer lagringsplass enn Tab 2. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Vær så snill, ikke kjøp Galaxy Tab 2, byttet den ut med en gang til Nexus 7 og angrer ikke i det hele tatt. Skjermen på Tab 2 er grusom, det samme gjelder ytelse. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Tab 2 har ikke mye lagringsplass, men et barn på 7 har kanskje ikke bruk for så mye heller, og minnekort finnes jo som nevnt. Lavere CPU hastighet vil derimot medføre at Tab 2 har en del bedre batteritid. Uten at jeg skal helt hardnakket påstå at det stemmer. Tab 2 kan du også finne på Finn til rundt tusenlappen, da mange fikk med et slikt da de kjøpte TV. må fort opp en 500-lapp for en brukt Nexus. At Tab har dårlig ytelse vil jeg ikke si meg enig i. Mitt Asus Transformer 3000 nettbrett er ikke noe raskere. Og som sagt et barn krever nok ikke Quad Core CPU for å spille litt Angry Birds. Men når det er sagt, er nok begge et bedre kjøp enn Kurio. Endret 28. februar 2013 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå