Paal Harald Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Pentax har pensjonert det rare kameraet. Eventyret over for K-01 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Har alltid synes Pentax sine varianter er underlige og ikke så passende for meg, men det er jo fint at noen går litt "mot strømmen" også. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg tror nok den spesielle og klumpete designen er årsaken til den tidlige avslutningen. Skjønt ett år er jo ikke unikt kort heller. Flere systemkameraer fra andre produsenter har hatt like kort eller kortere produksjonstid. Jeg er mer spent på om det kommer en oppfølger eller ikke. Hvis det kommer så tipper jeg de velger et helt annet design, kanskje også med en "inntrukket" normalzoom, der optikken stikker dypt inn i kamerahuset. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hvis det kommer så tipper jeg de velger et helt annet design, kanskje også med en "inntrukket" normalzoom, der optikken stikker dypt inn i kamerahuset. I så fall burde de lage noe spesielt med fatningen, så man kan lage optikk til den som ikke er kompatibel med "vanlig" K-fatning, noe a la Canons EF-S-fatning. Kanskje noe "K-S" eller noe. Ellers blir det krøkkete å lansere optikk med K-fatning, hvor du risikerer å ødelegge kameraet hvis du setter objektivet på andre hus med K-fatning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ja, enig i det. KAF3 blir det vel? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Man trenger vel ikke å endre fatningen, bare legge til en ekstra elektrisk tilkobling, uten denne vil den ikke trekke seg sammen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg tenkte på noe a la eremittkreps. Et objektiv som sitter inne i huset sitt stort sett hele tida og bare har fatningen utenfor når kameraet er avslått. Noe som ligner på 40mm f/2,8 XS-objsktivet i avslått tilstand og som kanskje stikker litt ut når det er våkent og fokuserer/zoomer. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Problemet er at de ikke laget noen ny fatning med K-01 - og så er det "litt" døllt å komme med et nytt hus og objektiv hvor du ikke kan bruke det nye, fancy objektivet på de (få) K-01-husene de faktisk klarte å selge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg