ZentiX Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 Som jeg har nevt tidligere er at du har et kabinett med støyisolernigsmatter, dvs at disse mattene vil eliminere støy, men igjen gi en høyere temp i kabinettet. For å gi et godt eksempel på dette. Vis du bygger deg et hus, så isolerer du huset ditt med glava, så fryser du ikke ihjel om vintern. PC er det motsatt på en måte. Lavere temps gir deg en mer stillegående pc, grunnen til dette er at da trenger ikke viftene å gå for fulle mugger når for å holde temperaturen nede. Denne viften flytter luft fra 41,1 - 99,3 m³/time med hastighet fra 500 - 1500 o/min fra 9,6 -18 dB(A) Dette vil si at du vil slite med å høre disse viftene med mindre du legger hode ditt inne i pcen og lukker øynene dine. 30dB vil du høre mer uten å legge hode ditt inne i pcen. Også med ditt kabinett så vil hvertfall ikke høre noe støy fra disse viftene. http://techbay.no/product.html/nanoxia-vifte-fx-evo-120-1500-pwm-120x25?category_id=93 (120mm) http://techbay.no/product.html/nanoxia-vifte-fx-evo-140-1000-ifc-140x25?category_id=94 (140mm) Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 (endret) Ja, skjønner at isolasjonen ikke bare "holder på" lyden, men også litt av varmen som er inne i kabinettet, men går ut i fra at dette ikke har stort utslag på tempen vs kabinett uten disse tynne mattene - i så fall ville et av disse kabinettene med lavt støynivå (støyisolerende/-eliminerende egenskaper) fort virke mot sin hensikt. Takk for forslag på viftefronten. Dette er vel vifter som skal være støysvake - som ikke har spesielt fokus på høy effektivitet? Fant denne test av forskjellige viter på xbitlabs.com. Her ser det ut til at Nanoxia-viften har ca samme effektivitet på ønsket lydnivå som Corsair Quiet edition, og da kanskje også Fractal design-viftene som følger med kabinettet. Endret 3. mars 2013 av daphexb Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 3. mars 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 De viftene jeg har linket er på tanke med høy effektivitet med lav støynivø. Vis man ser på viften så dytter de inn nesten 100 kubikk meter luft i timen på max RPM mens de holder seg på 20dB. Corsair er sikkert gode vifter, men jeg går heller for vifter som koster litt mindre, Corsair tjener mye bare på ha navnet sitt på viften. Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2013 De viftene jeg har linket er på tanke med høy effektivitet med lav støynivø. Vis man ser på viften så dytter de inn nesten 100 kubikk meter luft i timen på max RPM mens de holder seg på 20dB. Corsair er sikkert gode vifter, men jeg går heller for vifter som koster litt mindre, Corsair tjener mye bare på ha navnet sitt på viften. Ok, takk skal du ha Da kom jeg i mål med skjermkortet - skal fortsette å se på vifter osv - eventuelt avvente dette med vifter til jeg får satt inn skjermkort og alt i pc og ser hvordan det funker med temps osv. Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå