krausandhaug Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 hei! jeg skal søke på service og samferdsel til neste år. og lurer på noen ting. 2. året kan jeg velge mellom 1 reiseliv 2. salg, service og sikkehet 3. IKT- service fag Det jeg lurer på er hva jeg kan jobbe som når jeg velger reiseliv, salg service og sikkerhet eller IKT-service fag. gi noen eksempler takk! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg tror forskjellen er lærefagene du kan gå ut i. - IKT-faget - Resepsjonsfaget - Sikkerhetsfaget (vekter) - Reiselivsfaget - Kontorfaget Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 http://utdanning.no/utdanning/vgs/SSSSA1---- Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) IKT kan man begynne på i vg2 uavhening av hva man har gått vg1 Men jeg er veldig interesert i data og dens funksjoner men da jeg gikk ikt selv så handla 98% av ikt fagene om Servere,Administrasjon og opprativsystem og en sjelden gang drev vi med koding vi hadde utrolig sjeldet noe som helst om Hardware annet en hva som er i et server-rom og vi hadde utrolig få timer med teori hvor de fortalte hva de forskjellige komponentene i en data gjør, Og kun 1 gang fikk vi lov og holde på med "praksis", skru,bygge dataer osv. De i klassen min som gikk ut i læra fikk bare jobber i komuner og på skoler, Dette er min personlige erfaring med IKT og det varierer sikkert kraftig fra skole til skole. Endret 28. februar 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Du har glemt å legge til et fag. Service & Samferdsel -> Transport og logistikk. Anbefaler denne ruta. Sikkerhetsfaget er ingen vits i å ta da du kan ta kurs for dette som tar mye mindre tid. går du eiseliv kan du f.eks stå i resepsjonen på et hotell. Her trenger du heller ikke å gå skole, men seffølgelig et pluss om du har utdanning. ellers kan du drive innen reiselivsnæringen. Har en veninne som står som resepsjonist på hurtigruta etter hun gikk reiseliv. tror hun trives. Edit: http://www.serviceogsamferdsel.no/ Endret 28. februar 2013 av Mørkeblå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå