KimNK Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ka er det beste HK'et til klokking til dags dato? Noke slags bytting av BIOS o.l er ikkje aktuelt da eg ikkje har peiling på det.. Har blant anna hørt at BIOS'en på Abit NF-7 v.2 må skiftast for å få det til å yte max, stemmer det? Hadde tenkt på det kortet, men blei skeptisk da eg hørte dette. Har og lyst på et mest mulig stabilt kort da PC'en står på 24/7 Men er det noken som veit noko? Kom gjerne med erfaringar, òg fra andre kort. Mvh. Kim Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 BIOS-skifte er alltid å anbefale uansett kort, jeg har ASUS 7N8X DX, det kan flashes enkelt fra Windows, er enklere enn å oppdatere patch på Desert Combat Men det er det med diskett også. Bare vær sikker på hvilken revisjon (rev) du ha står på selve HK, velg samme rev og HK hos produsentens Biosvalg, enkelt. Hvis du ikke makter Bios-oppdatering bør du heller ikke overklokke. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Ok.. Men er det vanskelig å lære seg?.. :-? Guider.. anything? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Ok.. Men er det vanskelig å lære seg?.. :-? Guider.. anything? Neida det følger med et program så det er bare å innstalere det og trykke på en knapp så ordner maskinen resten :wink: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Ok.. Men er det vanskelig å lære seg?.. :-? Guider.. anything? Neida det følger med et program så det er bare å innstalere det og trykke på en knapp så ordner maskinen resten :wink: Åh.. Har på ett eller anna vis fått for meg at det va vanskelig. Men et spm. angåande NF7-S v.2: Kan du bruke både IDE og S-ATA diskar på det? Hadde tenkt på ein WD 10k rpm 36GB til OS disk i tillegg til dei 2 andre vanlige IDE diskane eg har?.. :-? og.. støyer NB vifta veldig? Er den god nok? Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 NB-vifta støyer bittelitt...Jeg har byttet den ut med en passiv kjøleribbe fra Zalman, fungerer perrrfekt. Kjører stabilt på 213MHz FSB med den nyeste Bios. Veldig lett å oppdatere Bios når du bruker windows-programmet. Bare å trykke på en knapp, som snekker'n sa. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Åh.. Har på ett eller anna vis fått for meg at det va vanskelig. Men et spm. angåande NF7-S v.2: Kan du bruke både IDE og S-ATA diskar på det? Hadde tenkt på ein WD 10k rpm 36GB til OS disk i tillegg til dei 2 andre vanlige IDE diskane eg har?.. :-? og.. støyer NB vifta veldig? Er den god nok? Ja det har både IDE og S-ATA(finnes vel en versjon uten S-ATA og)...Glimrende til overklokking også...kjører selv xp2500 @ xp3200 med boxed kjøler uten problemer...kun oppjustert spenningen litt NB vifta støyer lite..HD'ene overdøver den hos meg... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Eg trur eg går for det kortet eg.. Noken som har RAM og anbefale? Og viss eg kjøper ein 2500+ Barton, kor mykje burde den _minst_ klokke? (wasser) (omformulert: Kor mykje klokkar dei minst klokkevennelige?) Er det noken risk for å få ein som omtrent ikkje klokka i det heile tatt? Det hadde vore litt sånn småkjipt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå