flabbert Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 For en uke siden begynte jeg å bli veldig sliten i øynene når jeg var ingame, men dette problemet viste seg ikke i det hele tatt når jeg var i desktop, som om det er noe litt feil med oppdatering av bildene. Jeg gikk til anskaffelse av nye skjermer, men det hjalp ikke på problemet nevneverdig. Er det noenting jeg kan ha oversett som fører til at dette kan skje? maskin: AMD Radeon HD 5870 Intel i7 3770 Ivy Bridge 16gb ram BenQ XL2411T skjerm Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Det er naturlig at man blir sliten i øynene når man spiller. Du blir mest sannsynlig sliten i øynene når du spiller og ikke på desktop pga. at det skjer mye intensivt på skjermen når man spiller. På desktop står jo alt stille! Jeg opplever selv dette, og må ta regelmessige pauser når jeg spiller! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Blunk mer, så blir det antakelig bedre. Lenke til kommentar
noNameRequired Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Det kan hende at du blir sliten i øynene p.g.a lysstyrken på skjermen?, jeg selv ble sliten i øynene på grunn av lysstyrken på skjermen. Det problemet fikset jeg med f.lux som justerer lysstyrken på skjermen din etter hvilken tidssone og tid du er på. Håper du får løst problemet Endret 27. februar 2013 av Data97 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 95% sikker på at det er fordi du konsentrerer deg mer når du spiller. Da blunker du sjeldnere. Jeg gjetter på at du bare ikke har lagt merke til dette tidligere, eller at du har begynt å spille noe nytt, eller at du har begynt å spille lengre av gangen. Blir det plagsomt bør du ta en pause i ny og ne. Lenke til kommentar
flabbert Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 takk for alle gode svar, dog, jeg håpet på en mer teknisk løsning, jeg har vært en dataspiller i snart 10 år, og det er først nå jeg har fått dette problemet. Det tar bare ett par minutter etter at jeg er ingame i f.eks Heroes of Newerth eller CSGO, at jeg kjenner noe er "galt". Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg ble veldig sliten i øynene før. Jeg løste problemet med å kjøpe meg SteelSeries Scope Pro Gaming Glasses. Dette hjalp meg meget mye. Nå klarer jeg ikke å spille uten dem. Har også begynt å bruke dem på jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå