Gå til innhold

Ronaldo vs Messi - Verdens beste spiller 2013


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, i starten var det kalenderår, når han slo rekorden så begynte folk å dra opp straffemålene og når de finner at han har brukt flere kamper på flere mål så er det også feil. Rekorden er antall mål i et kalenderår, ikke flest mål på færrest mulig kamper i et kalenderår.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Agree to that. Blir det samme som de som forventer at Messi skal vinne VM med Argentina på egenhånd. Det er umulig i dag å dra et lag så alene som det Maradonna gjorde. Nivået er høyere enkelt og greit.

 

Litt uenig. Man ser det nesten hvert år at et lag med "dårligere" spillere kommer langt på grunn av en mann i verdensklasse som drar laget. Frankrike var var gode da de vant VM, men uten Zidane tror jeg neppe de hadde klart det.

 

Messi triller forøvrig rundt med motspillere på samme måte som Maradona gjorde det på 80-tallet. I sist VM gjorde han vel alt unntatt å score.

Lenke til kommentar

Og med tanke på at Messi vel nå har 6-7 kamper mer spillt enn det Der Bomber hadde.

 

Nå har jeg ikke peiling, men dette er fra en tråd på r/soccer:

 

-How many games did muller get vs messi?

 

-60 for muller and 66 for messi so far

 

-so in 6 more matches messi has 1 more goal?

 

-Uh huh. However to Messi's credit, he doesn't have random friendlies counted in his tally. :)

 

-I'm pretty sure some of those WERE friendlies. Brazil Argentina and Argentina Switzerland are just two examples.

 

-International friendles counts for both players, whereas Messi didn't score 12 goals in 5 friendly club games against 2nd and 3rd division opponents. Not that Muller's achievement wasn't amazing, I just think the "yeah well in how many games then?!" argument a little tiring.

 

-But it wasn't friendlies it was the "oh, we have the Olympics, so the league starts later... better make some new cup with lots of lower tire teams"-Cup

 

-Mind you, I'm not saying anything against Messi nor comparing him with Muller because, frankly, I know very little about him or his goals (I don't really know why the heck I got downvoted for pointing out a fact).

I was just trying to understand how the whole thing worked since I first thought that only "official" matches (cups, tournaments, etc) counted but one could argue that FIFA friendlies are also official or something.

Lenke til kommentar

Vel, når det gjelder fotball er polarisering en naturlig del. Enkelte har en favoritt og da er det ingen i verden som når opp til den personen.

 

Det blir derimot latterlig når enkelte spyr ut såkalte argumenter av typen "x er best, y suger". Personelig er jeg dritt lei den uendelige kranglingen om Messi vs. Ronaldo. De er forskjellige spillere som spiller på forskjellige lag med to forskjellige filosofier. De eneste gangene fotball er direkte målbart er når du snakker om mål/minutter, osv. Alt annet er mer eller mindre synsing.

 

Hvordan kan du empirisk bevise at Lev Yashin var bedre enn Baggio?

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Rekorden er antall mål på ett kalenderår! Detaljer som straffelmål, hvem motstanderen var osv er ganske uvesentlig! Men for alle Messi "haters" som må ta opp at Messi spilte ett lite antall flere kamper og scoret flere straffelmål så har dere tydeligvis ikke ikke satt dere inn I situasjonen til muller. Han scoret altså 12 mål på 5 kamper mot 2 og 3 divisjonslag i en ekstraturnering arrangert av dem selv.

Lenke til kommentar

Helt utrolig er det vel ikke. De er begge fantastisk - noen foretrekker Ronaldos styrker, mens andre liker Messis styrker. Som United-fan er jeg svak for dem begge. Jeg hadde sansen for Barcelona lenge, men jeg synes måten de spiller på nå om dager er ufattelig kjedelig.

 

UEFA burde bøtelagt klubben for å bruke spillere av det kaliberet til å trille ballen i 80 minutt. Iniesta kan godt vinne gullballen for min del - fantastisk spiller.

Lenke til kommentar

Ganske utrolig at folk enda kan argumentere for at Cron er bedre enn Messi. Er man programforpliktet som Manu/RM supporter?

 

Som fotballspiller så er det selvsagt ikke et tema hvem som er best. Men hvem man personlig liker eller hvem man mener skal vinne en pris (en pris som ikke har noen kriterier, som dermed bare blir personlig synsing om hva som skal telle) synes jeg er helt fair at man vurderer noen andre enn Messi.

 

Jeg skulle ønske Ramos vant ballon d'or i år, som Thiago Silva kunne/skulle i fjor.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Fordi Ronaldo ble skapt i United, derfor vil de at han skal være verdens beste, slik at de kan skryte over at United har skapt verdens beste. Simple.

 

Som Alastor sa: Han var på et tidspunkt verdens beste i United. Det holder lenge.

 

Ganske utrolig at folk enda kan argumentere for at Cron er bedre enn Messi. Er man programforpliktet som Manu/RM supporter?

 

Lurer på det selv. Messi er åpenbart en bedre fotballspiller enn Ronaldo.

 

Jeg bryr meg lite om hvem som vinner Ballon d'Or, men som alltid håper jeg at den går til den beste fotballspilleren.

Lenke til kommentar

Ganske utrolig at folk enda kan argumentere for at Cron er bedre enn Messi. Er man programforpliktet som Manu/RM supporter?

 

Hva er så utrolig med det? Hvis spørsmålet handler om antall mål er det ganske åpenbart hvilken spiller som er best. Du kan allikevel foretrekke andre spillere med andre kvaliteter, f.eks. det at CR er en mer komplett fotballspiller. Du har jo såklart RM/Manu fans som blindt støtter Ronaldo, men "programforpliktet" blir for dumt.

Endret av T.A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...