Gå til innhold

Ronaldo vs Messi - Verdens beste spiller 2013


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er veldig glad i Ronaldo for det han gjorde medan han var i United, men for min del må eg nok seie at Messi har vore i ein eigen liga det siste året. Han har eit veldig godt og veldig samspelt lag rundt seg, noko som sjølvsagt hjelper, i tillegg er nok mange av avslutningane hans frå enklare posisjonar enn CR som gjerne avsluttar frå alle mogelege stadar, men så er også Messi mykje meir effektiv og tek betre vare på sjansane sine. Han virkar også som ein betre lagspelar i mine auger, der Ronaldo ofte kan ta litt vel mykje ansvar på sine skuldrar. Har sett litt for lite spansk fotball dei siste åra til å vere veldig bombastisk, men det er vanskelig å seie noko anna enn at Messi er ein fantastisk fotballspelar som no har utført ei fantastisk bragd, som det vil vere lenge til nokon kan kopiere.

Lenke til kommentar

Men til dere som ønsker Ronaldo. Hvilke punkter utspiller han seg på som gjør at han fortjener den fremfor Messi i år? At han vant La Liga med RM er langt fra en god nok grunn alene til at han fortjener prisen som verdens beste fotballspiller.

 

At Cristiano var best når det telte i fjor. Scoret mot Barcelona i ligafinalen og 2 mål mot Bayern i semien i CL. (selv om de endte opp med å tape og CR bomma på straffe i straffekonken). Altså 3 mål i løpet av denne 10-dagersperioden. I samme periode bommet Messi på straffe mot Chelsea og klarte heller ikke å score i noen kamper.

 

Når det er sagt, så bryr jeg null og niks om hvem som vinner. Diskusjonen om hvem som er best er utrolig kjedelig, og Ballon d or-kåringen er også fullstendig ødelagt og har etter min mening null verdi. Kriteriene for å vinne endres fra år til år, alt ettersom hvem som man håper skal vinne. Teller titler burde CR (eller Mata, hvis det virkelig er titler pluss det å være en ok spiller), hvis personlige statistikker burde Messi vinne (selv om alle midtbanespillere, forsvarspillere og keepere forsvinner her, noe som ikke burde skje) og hvis den rent beste fotballspilleren burde Morten Berre vinne.

 

Er også blitt utrolig lei av alt av statistikker og rekorder. Siden alt av tall er så lett tilgjengelig så finner man nye rekorder på alt. Første spiller til å score 2 mål i 5 kamper på rad, flest mål i desember osv osv. Litt av samme følelse på denne målrekorden til Messi, er det virkelig så stort? Hvem hadde hørt om denne rekorden for 2 måneder siden, jeg vil påstå ingen. (Prestasjonen i seg selv er selvsagt stor, men selve rekorden?)

 

En siste ting om rekorden. Hvorfor prater ingen om antall kamper? Det burde da vært veldig sentralt. Enda bedre hadde vært hvis de hadde brukt det som virkelig teller, nemlig antall minutter per scoringer. (Messi er garantert best her, så det er ikke vits å si at jeg kommer med dette fordi jeg holder med Madrid)

 

Halveis rant slutt :)

Lenke til kommentar

Fordi Ronaldo ble skapt i United, derfor vil de at han skal være verdens beste, slik at de kan skryte over at United har skapt verdens beste. Simple.

 

Nja. En del av mine kompiser som er Manu-fans hater Ronaldo, så og si. Sjeldent jeg ser en Man U supporter som støtter Ronaldo, hvertfall blant mine venner.

Lenke til kommentar

Nja. En del av mine kompiser som er Manu-fans hater Ronaldo, så og si. Sjeldent jeg ser en Man U supporter som støtter Ronaldo, hvertfall blant mine venner.

Da er de unntaket, alle United fans jeg kjenner vil ha tilbake Ronaldo, er også en grunn til at Viva Ronaldo synges så og si hver kamp på Old Trafford.

Lenke til kommentar

Kunne vært gøy å se han i PL igjen og virkelig se om han er et beist eller om han er et beist kun i spansk fotball.

 

Ronaldo ble kåret til verdens beste spiller mens han spillte for United....

 

EDIT: Og fikk også en og annen "Premier Leagues beste spiller"-pris.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Cristiano_Ronaldo#Individual

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Fullstendig klar over det. Imponerende, uten tvil. Det jeg er ute etter er å se om han klarer å dominere like mye som han til tider kan gjøre i Real Madrid. Ronaldo er en bedre spiller nå enn det han var da han forlot United. Så hadde vært morsomt om han kunne komme til balløya og vise om han klarer det nivået her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...