Ghaundan Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Vi gamere biter enkelt på. Men det skjer aldri med meg. Kjøper heller Collector's Edition av spill istedenfor å kjøpe unyttinge ting ingame. Synd det er blitt slikt. Dette frykter jeg skjer med BF4... "kjøp et våpen før du kan drepe i multiplayer" DLC som er en dårlig unnskyldning for å skjule at dem har kuttet innholdet fra spillet, mikrotransaksjoner, hva har skjedd med spillverden. Husker før man betaler 499-799kr for et spill, alt innhold er klart til ditt bruk. Men nå, huff huff Husker når spill gjerne kostet mer, og inflasjonen var lavere. Spill er relativt billig for antall kroner per time underholdning, om man kjøper rett. Klandrer ikke EA for dette i det hele tatt, om dette er trendene hadde de vært idioter om de ikke utnyttet at folk gladelig betaler store summer, totalt, i microtransaksjoner. Dette er forbrukernes feil, ikke EA sin. De bare reagerer på hva markedet vil ha. Hadde det ikke fungert hadde de fortsatt som før. Endret 28. februar 2013 av Ghaundan Lenke til kommentar
jose1shot Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Tror EA har bommet litt med denne undersøkelsen i med at SAMTLIGE så langt HATER microtransaksjoner Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Samtlige gamere her ja, men vi er kun en liten minoritet av kundemassen Nå er det en stund siden jeg har vært på diskusjon.no, men hvorfor poster den uten at jeg har vært i nærheten av å røre post innlegg?! Endret 28. februar 2013 av Ghaundan Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Husker når spill gjerne kostet mer, og inflasjonen var lavere. Spill er relativt billig for antall kroner per time underholdning, om man kjøper rett. Klandrer ikke EA for dette i det hele tatt, om dette er trendene hadde de vært idioter om de ikke utnyttet at folk gladelig betaler store summer, totalt, i microtransaksjoner. Dette er forbrukernes feil, ikke EA sin. De bare reagerer på hva markedet vil ha. Hadde det ikke fungert hadde de fortsatt som før. Sjølvsagt er det idiotisk å ikkje følge trendene, og ikkje ha modellar folk faktisk er villige til å betale for. Ein ser jo trendene: Ubisoft, EA, og Activision. Eg trur mange kobler desse navna med melking, DRM-helvete, og mykje anna som på mange måtar har totalt øydelagt måten spel vert laga på i dag. Problemet er jo at ein større og større del av brukerbasen til spel blir yngre og yngre (virker det som iallfall). Ein ser vel kanskje tendensar til at grensa mellom nerd og en som speler spel blir sakte men sikkert vaska ut, fordi det kjem spel på alle mulige platformar no, som mange har allereie (smartmobilar f eks). (Eg trur speling var meir kobla med nerd før?) Ved at prisane for "ekstra" innhold er såpass låge, blir terskelen veldig lav for foreldre å låse opp innhald til borna sine. Det er jo og ofte slik at foreldra trur dei veit kva dei kjøper, men at dei ikkje har peiling. Eller at dei ikkje bryr seg. Eg trur nok det er med på å øydelegge ein god del. Foreldre burde engasjere seg meir i kva folk faktisk driver med, istadenfor å sjå på TV eller nettaviser. Pic very, very related 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Personlig er jeg i liten grad fan av mikrotransaksjoner, om det er skins og dilldall er det vel ok, om ikke er det lett å føle seg snytt synes jeg, man føler man går glipp av noe. Best case om det ikke er skins er jo at spillets balanse blir ødelagt om du kjøper noe (dvs at det er balansert uten kjøp), men det er jo ikke noen spesielt god ordning det heller. AtW Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Tror EA har bommet litt med denne undersøkelsen i med at SAMTLIGE så langt HATER microtransaksjoner Om vi liker det eller ikke er helt uviktig, så lenge vi kjøper det. Og det er nettopp det vi gjør, og det er derfor de satser mer på det. Endret 28. februar 2013 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det reduserer i alle fall min opplevelse av mange spill. Det føles påklistret, påtrengende og provoserende, og bidrar til å fjerne meg fra innlevelsen. Jeg forstår selvfølgelig utmerket godt at de ønsker at jeg skal føle at jeg går glipp av noe, slik at jeg åpner lommeboka. EA tror selvsagt ikke at vi liker det, men de har funnet ut at spillere ikke eier prinsippfasthet og kjøper spill og in-game-ræl uansett. De MÅ jo bare ha den fete gunneren, tross alt. 1 Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 gammle dager måte vi bruke tid og hjernen for og låse opp ting, i dag er det lommeboken takk for laget nye "P2C"(pay 2 cheat) som dukker opp som ny model som hører støt om nå på nett, men det er tross alt EA (som nå har slåt seg samen med microsoft til og forme ein 2 hodet jævel) så forventer jeg mer dumme ider men for all del, selg så mye dei vil. bare la det være mulig og spille normalt uten og betale 2 ganger for same innhold Lenke til kommentar
LMH Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Vi kjøper vel gjerne ikkje i veldig stor grad, men veldig mange andre gjere det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Tror faktisk jeg kan telle på 1 hånd antall ganger jeg har kjøpt DLC til ett spill. Ihvertfall ikke mer enn 2 hender Sjelden jeg faktisk gidder å laste ned gratis innholdet også, da jeg stort sett stuer bort spillet etter å ha gjennomført det 1 gang. 2 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Blir interessant å se reaksjonen når Sim City kommer ut med mikrotransaksjoner out the ass. 3 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det reduserer i alle fall min opplevelse av mange spill. Det føles påklistret, påtrengende og provoserende, og bidrar til å fjerne meg fra innlevelsen. Jeg forstår selvfølgelig utmerket godt at de ønsker at jeg skal føle at jeg går glipp av noe, slik at jeg åpner lommeboka.EA tror selvsagt ikke at vi liker det, men de har funnet ut at spillere ikke eier prinsippfasthet og kjøper spill og in-game-ræl uansett. De MÅ jo bare ha den fete gunneren, tross alt. Men spillere eier jo ikke prinsippfasthet og de kjøper søppel spill og in-game-ræl som du sier. Det er jo en grunn for at det har blitt sånn. Og det er morsomt at så mange her som skriker over dette og har selv aktivt deltatt i å gjøre dette til en realitet. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Og det er morsomt at så mange her som skriker over dette og har selv aktivt deltatt i å gjøre dette til en realitet. Hva får deg til å trekke den konklusjonen? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Vennligst slutt å kjøp EA-produkter, dere bare oppfordrer dem til å fortsette. Stem med lommeboken! Dette vil vi ikke ha noe av! Sukk:.. http://youtu.be/e-LE0ycgkBQ Blir interessant å se reaksjonen når Sim City kommer ut med mikrotransaksjoner out the ass. Core/hardcore gamers og gamers som ikke finner seg i bullshitten til EA er desverre i mindretall så de kommer nok til å selge godt med DLCs og shit fremover. *Host* se på hva Activision har gjort med f.eks nyeste CoD og Spyro serien. Så klart vil EA ha en del av den kaka også. Til høsten får vi se BF4 og 4-5 DLCs før BF5 etc etc etc.. Endret 28. februar 2013 av fenele 3 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Og det er morsomt at så mange her som skriker over dette og har selv aktivt deltatt i å gjøre dette til en realitet. Hva får deg til å trekke den konklusjonen? Ved å lese eller delta i diskusjoner her på gamer.no Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Så lenge dette holdes på nivået til Dead Space 3 eller Mass Effect 3s multiplayerdel har jeg ikke noen store innvendinger mot saken. Det går helt fint å klare seg uten å bruke en krone på DLC. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Det er fatkisk ikke noe problem i hele tatt. Største synderene min i DLC-feltet må vere map packs til Word at War, da var vi såpass mange IRL-venner på Live som spillte at det ble flittig spillt i komisk lange tider. Forøvrig ble ikke COD-serien spillt særlig mer etter dette spillet, nok er nok. Da bikket det over til ræl og fanteri etter min smak. Endret 28. februar 2013 av Mala Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det er fatkisk ikke noe problem i hele tatt. Største synderene min i DLC-feltet må vere map packs til Word at War, da var vi såpass mange IRL-venner på Live som spillte at det ble flittig spillt i komisk lange tider. Forøvrig ble ikke COD-serien spillt særlig mer etter dette spillet, nok er nok. Da bikket det over til ræl og fanteri etter min smak. Det er faktisk et stort problem. For ikke tro at dette er der det stopper. Bare vent til singleplayer delen og multiplayer delen blir solgt separat til samme sum. Med DLCer og mikrotransaksjoner for begge. De finner sikkert også på noe som er helt utenkelig for oss enda i fremtiden en gang. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ved å lese eller delta i diskusjoner her på gamer.no Så du mener at spesifikke folk som klager på mikrotransaksjoner her i tråden flittig støtter dette via andre tråder? Høres tvilsomt ut. Jeg synes mikrotransaaksjoner og Pay2Win er noe svineri og har aldri selv benyttet meg av dette. Ellers hadde jeg jo ikke klaget. Lenke til kommentar
Gunman1986 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Jeg må innrømme at jeg er en av de som ødelegger hobbien vi alle elsker. And I have to confess my sin. Brukte over 500kr på Planetside2 de første månedene, nå spiller jeg ikke en gang noe lengre. Har sløst bort 400kr på microtransactions i SWTOR. Når jeg tar hurtigruten kjeder jeg meg på mobil spill og ofte sløser jeg bort et par 50kr her og der på mobil drittspill. Jeg kjøpte meg ny skjole og farger til min char i fable 3. Er rundt 3-4 andre mmorpg jeg har kastert bort 100-200kr på microtransactions på. Jeg har preordered spill som viste seg å suge noe sykt i.e heroes 6. Min siste synd var å kjøpe Spore for fulle £60 fordi jeg trudde det kanskje var bra med alle expansions settene, det var det ikke. I tillegg nekter EA å verifisere min keys siden jeg kjøpte spillene gjennom steam og ikke origin så jeg får heller updates eller andre brukere sitt content. Please forgive me my fellow gamers :'( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå