tow Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Er det i det hele tatt tenkelig å bytte frontglass? Har noen merker som ikke går an å få vasket vekk, så jeg regner med at det er noe som sitter fast. Egentlig ikke riper, men flekker. Kan ikke si at jeg ser dem direkte, men jeg vet at det ødelegger kontrasten, og hater utstyr som ikke er perfekt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Kan ikke si at jeg ser dem direkte, Du ser ikke flekkene på frontelementet men flekkene er synlig på bildene ?. Du er sikker på at det ikke er sensoren som har støv eller innvendig i objektivet/bakre element, det skal godt gjøres at flekker/riper på frontelementet lager problemer, spesielt hvis de er så små at man ikke ser dem. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Les denne artikkelen: http://www.lensrentals.com/blog/2008/10/front-element-scratches Nei - du vil neppe se noen effekt - det skulle i så fall være _marginalt_ dårligere kontrast hvis sola står direkte på flekkene. Å bytte frontelement koster nok her mye, mye mer enn det smaker - vil ikke anbefale. Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Du ser ikke flekkene på frontelementet men flekkene er synlig på bildene ?. Nei, nei, motsatt: Jeg ser flekkene på glasset, men de er ikke synlige (direkte) på bildene. Kan ta bilder med sola i motivet uten at jeg får voldsomme reflekser, det er kanskje like greit å la det være som det er? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Nei, nei, motsatt: Jeg ser flekkene på glasset, men de er ikke synlige (direkte) på bildene. Kan ta bilder med sola i motivet uten at jeg får voldsomme reflekser, det er kanskje like greit å la det være som det er? "Ja." Endret 27. februar 2013 av Trondster Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Okidok, da skal jeg slutte å prøve å vaske det, og bare la det være som det er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå